Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, orta öğretimde, Bilgi ve İletişim Teknolojileri DersindeWeb Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin (Web Tabanlı Öğretim ve Web DestekliÖğretim) öğrenci başarısına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve Bilgisayara yöneliktutumlarına olan etkisini belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, Lise 1. sınıföğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Araştırmanın deneysel deseni öntest ? sontest kontrol grup modelindenyararlanılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın deneklerini iki deney ve kontrol grubuolmak üzere toplam 94 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında ?Bilgi ve İletişimTeknolojileri? dersinin ?Hesaplama Tablosu? ünitesinin ?Formül Çubuğu ve İşlevSihirbazı? konularının öğretimi amacıyla dersler 1. Deney Grubunda Web DestekliÖğretim, 2. Deney Grubunda Web Tabanlı Öğretim ve Kontrol Grubunda iseGeleneksel Öğretim yoluyla işlenmiştir.Başarıyı ölçmek için geliştirilen başarı testi öntest ve sontest olarakkullanılmıştır. Başarı testi ile elde edilen bulgularla yapılan istatistikselkarşılaştırmalardan?· Web Destekli Öğretim yöntemlerinin uygulandığı birinci deney grubunun erişipuanları geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubuna göreanlamlı bir farkla yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre Web Destekli Öğretimyöntemi uygulamaları erişi açısından daha etkili olmuştur.· Web Destekli Öğretim yöntemlerinin uygulandığı birinci deney grubununkalıcılık puanları, hem Web Tabanlı Öğretim yönteminin uygulandığı deneygrubuna göre hem de geleneksel yöntemlerin uygulandığı Kontrol Grubuna göreanlamlı bir farkla yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre Web Destekli Öğretimyöntemi uygulamaları öğrenilenlerin kalıcılığı açısından daha etkili olmuştur.Bilgisayara yönelik öğrenci tutumlarını ölçmek için geliştirilen tutum ölçeğideneysel uygulamaların başında ve sonunda uygulanmıştır. Tutum ölçeğinden eldeedilen bulgularla yapılan istatistiksel karşılaştırmalardan?· Web Tabanlı Öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunun tutum ölçeğipuanları geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göreanlamlı bir farkla yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre web tabanlı öğretim yöntemiuygulamaları tutum açısından daha etkili olmuştur.· Web tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunun tutum ölçeğipuanları geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göreanlamlı bir fark yaratmamıştır. Bu sonuca göre web destekli öğretim yöntemiuygulamaları tutum açısından etkili olmamıştır.Anahtar kelimeler: Uzaktan eğitim, Web tabanlı eğitim, web destekli eğitim,internet ile eğitim, web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri. The aim of the this study? to designate the effect of the web based distancelearning systems (web based instruction, web assisted instruction) on students success,retention of the learnings and attitudes towards the Computer to the lesson of Data andCommunication Technologies, in high school. Because of this general purpose, aresearch on 1st class students has been carried out.The experimental pattern of the research is based on first ? test and last ? testcontrol group model. Samples of the research have been formed on 94 students, and itcontains two test groups and one control group. In the aim of teaching the subject`formula bar and function wizard? that in the unit of Calculation Table module,Connection and knowledge Technologies Lessons are taught to 1st Test Group by usingWeb assisted instruction, to 2nd Test Group by using Web Based Training and toControl Group by using Traditional Training material.A success rate test is prepared to measure the success is applied as first ? testand last ? test to the students. From the results of success test statistical comparisonsare carried out?· Web Assisted Training was applied first experiment group?s achievement wassignificantly high according to Control Group. As a result, Web AssistedEducation is more effective on achievement.· Web Assisted Education was applied first experiment group?s on retention of thelearnings score was significantly high according to both Web Based Educationwas applied second experiment group and Control Group. As a result, WebAssisted Education is more effective on retention of the learnings.A attitude rate scale is prepared to measure the attitude towards Computer isapplied at the beginning of the experimental application and at the end of theexperimental application. From the results of attitude scale statistical comparisons arecarried out?· Web Based Training was applied second experiment group?s points of attitudescale were significantly high according to Control Group. As a result, WebBased Education is more effective on attitude.· Web assisted education was applied first experiment group?s points of attitudescale didn?t create meaningful difference. As a result, web assisted educationisn?t effective on attitude.Keywords: Distance Learning, Web Based Education, Web Assisted Education,Web Based Distance Educations Systems, Internet Based Education.
Collections