Ortaöğretimde çoklu zeka kuramı destekli İngilizce öğretim yöntemiyle okuma becerisinin geliştirmesine ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; Ortaöğretimde Çoklu Zeka Kuramı Destekli İngilizce Öğretim Yönteminin Okuma Becerisini Geliştirmeye Etkilerinin İskenderun Anadolu Lisesi Örneğinde betimlemek amacıyla hazırlanmıştır.Araştırma, Hatay iline bağlı Milli Eğitim Bakanlığı İskenderun Anadolu Lisesi'nde 2,5 ay boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol grubunda 29 öğrenci ve deney grubunda 29 öğrenci olmak üzere toplam 58 öğrenci bulunmaktadır.10 hafta boyunca haftada 2 saat deney gurubuna çoklu zekâ kuramı destekli eğitim, kontrol grubuna da geleneksel yöntemlerle İngilizce dersi verilmiştir.Öğrenciler çalışma öncesi ve sonrası başarı, kalıcılık ve tutum testlerine tabi tutulmuşlardır. Çalışma sonunda kontrol ve deney gruplarının kaydettikleri gelişme karşılaştırılmıştır.Çalışma sonunda çoklu zekâ kuramına uygun öğretimin yapıldığı deney grubu ile geleneksel yöntemler kullanılarak öğretimin yapıldığı kontrol grubunun İngilizce okuma becerileri arasında uygulama sonucunda anlamlı bir fark oluşmuştur. Çoklu zekâya dayalı öğretimin geleneksel yöntemlerle yapılan öğretime göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, it is aimed to consider learner achievement effect of the multiple intelligences theory based teaching in reading skills at the upper secondary school education in Iskenderun Antolian High School.The study was done in National Education Ministery Iskenderun Anatolion High School in Hatay for 2,5 months. There are 58 students in total, 29 student in control grup and 29 student in testing grup.In testing grup reading skills lessons were supported by multiple intelligence and in control grup lessons were in traditional method 2 hours per a week for 10 months.Students were tested before and after the study by the achievement tests. For data collection achievement and attitude scale were used. The progress of the grups was compared at the end ot the studyThere is a meaningful difference between achievement of grups at the end ot the study. Education supported by multiple inteligence was more successful then the education supported in traditonal method
Collections