Görsel sanatlar dersinin işbirlikli öğrenmeyle işlenmesinin öğrencinin başarısına, derse yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Görsel sanatlar dersinde İşbirlikli Öğrenme etkinliklerinin öğrencinin başarısına, derse yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini ortaya koymaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, 8. sınıf öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Araştırmanın evreni Diyarbakır ili, örneklemi Şehit Polis Mehmet ERÇİN İlköğretim okuludur.Araştırmanın deneysel deseni öntest-sontest kontrol grubu modelinden yararlanılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın deneklerini bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın kapsamında Görsel Sanatlar Dersinin ?Eser Analizi? etkinliğini öğretme amacıyla dersler deney grubunda İşbirlikli Öğrenme yöntemine göre, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemine göre işlenmiştir.Başarıyı ölçmek için geliştirilen başarı testi öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Başarı testi ile elde edilen bulgularla yapılan istatistiksel karşılaştırmalardan şu sonuçlara varılmıştır;?İşbirlikli Öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öntest sonuçları bakımından anlamlı derecede farklılık olmadığı saptanmıştır.?İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve geleneksel öğretim etkinliklerinin uygulandığı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersindeki başarıları arasında önemli bir fark olduğu gözlenmiştir. Bu fark Deney grubunun lehinedir.?İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile uygulama yapılan deney grubunun öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya ilişkin puanları, geleneksel öğretim yöntemleriyle ders işlenen kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu görülmektedir.Görsel Sanatlar dersine yönelik öğrenci tutumlarını ölçmek için geliştirilen tutum ölçeği deneysel uygulamaların başında ve sonunda uygulanmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen bulgularla yapılan istatistiksel karşılaştırmalardan şu sonuçlara varılmıştır;?Deney ve kontrol grubunun ortalamalarının birbirinden anlamlı derecede farklı olmadığı görülmektedir. Bu sonuç, İşbirlikli Öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında Görsel Sanatlar dersine yönelik ön tutumları bakımından anlamlı derecede farklılık olmadığını göstermektedir.?İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve geleneksel öğretim etkinliklerinin uygulandığı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine karşı tutumları arasında önemli bir fark olduğunu göstermektedir. Deney grubunda uygulanan İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile öğrenciler, Görsel Sanatlar dersine karşı daha olumlu bir tutum içerisine girdikleri anlaşılmıştır. The aim of this study; to designate the effect of Cooperative Learning on students success, retention of the learnings and attitudes towards the Visual Arts Lesson, in primarly school. Because of this general purpose, a research on 8th class students have carried out.The population of the research is Diyarbakır province. The sample is Şehit Polis Mehmet Erçin primary school.The experimental pattern of the research is based on first-test and last-test control group model. Samples of the research have been formed 80 students, and it contains one test group and one control group. In the aim of teaching the subject ?Artwork analysis? that in the Visual Arts lesson is taught to test group by using Cooperative Learning, to control group by using traditional training.A success rate test prepared to measure the success was aplied as first-test, last-test and retention test to the students. From the results of success test statistical comparisons are carried out;?According to results of the first-test, there isn?t a significant difference beetwen test group and control group.?According to results of the last-test, there is a significant difference beetwen test group and control group. This difference is in favor of test group.?According to results of the retention test, there is a significant difference beetwen test group and control group. This difference is in favor of test group.To measure the attitudes towards the Visual Arts Lesson a attitude scale was prepared and applied to students. The attitude scale was aplied as first scale and last scale. From the results of attitude scale statistical comparisons are carried out;?According to results of the first attitude scale, there isn?t a significant difference beetwen test group and control group.?According to results of the last attitude scale, there is a significant difference beetwen test group and control group. This difference is in favor of test group.
Collections