Akademik kariyer sisteminde farklı dil zorunluluğunun eğitsel yansımalarına ilişkin öğretim üyesi görüşlerinin değerlendirilmesi Dicle Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı; akademik kariyer sisteminde farklı dil zorunluluğunun eğitsel yansımalarını Dicle Üniversitesi örneği itibariyle öğretim üyesi görüşleri bağlamında betimlemektir. Bu genel amaca bağlı olarak araştırmada, teorik temellendirmenin yapıldığı birinci bölümünde dilin doğası ve eğitsel vizyonu, dil öğrenmede serbest ve zorunlu eğitim duruşları, ana dil ve farklı dil öğreniminin ayırt edici nitelikleri, Türk yükseköğretim sisteminde serbest-zorunlu farklı dil öğretim yaklaşımları ve akademik kariyer sisteminde farklı dil zorunluluğunun eğitsel yansımaları yazılı veriler ışığında irdelenmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise farklı dil zorunluluğunun bilişsel-psikomotor ve duyuşsal-toplam benlikteki yansımalarının sonuçlarına ulaşılmıştır.Betimsel yöntemle yapılmış bir alan taraması niteliğinde olan bu araştırmada, örnekleme alınan Dicle Üniversitesi örneğinde akademik kariyer sisteminde farklı dil zorunluluğunun eğitsel yansımalarının bilişsel-psikomotor ve duyuşsal-toplam benlik düzlemlerine ilişkin öğretim üyesi görüşleri bu araştırmanın bağımlı değişkeni, öğretim üyesi görüşlerinin farklılaşmasına neden olduğu düşünülen öğrenim alanı, cinsiyet, öğrenim düzeyi ise bağımsız değişkeni olarak kabul edilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 12.0 programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında t-testi ve varyans analizi (one-way)'den yararlanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın teorik temellendirme ve hipotez testinin gerçekleştirildiği iki aşamasından sonra elde edilen kritik bulgular; öğretim üyelerinin ?İnsan bilinci, tarihsel varlık alanına çıkmış ve çıkacak tüm dil becerilerini öğrenme zekasına sahiptir.? tarzındaki soruya ait düşünceleri (X= 4.2832) ile ?kesinlikle katılıyorum? seviyesinde tespit edilmiştir. ?Dilin insan varoluşundaki rolü genel geçer kabullerin aksine oldukça sınırlı bir etkiye sahiptir .? tarzındaki soruya ait düşünceleri ise (X= 2.5433) ile ?katılıyorum? seviyesinde tespit edilmiştir. Dolayısıyla öğretim üyelerinin, farklı bir dili öğrenirken sorun yaşamadığı, fakat bu sürecin zorunlu tutulması ve bilimin farklı dille sınırlandırılması nedeniyle dil öğrenmeyi yüzeysel koşullanmalar biçiminde deneyimlediği kanısına varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Akademik Kariyer Sistemi, Farklı Dil Zorunluluğu, Eğitsel Yansıma The general aim of the research is to define educational reflection of Different Language compulsiveness according to the views of the faculty members with respect to Dicle University sample. In relation to this research, nature of language and its educational vision, free and compulsive educational stands in language learning, discriminative qualities of mother language and different language learning, educational reflections of free compulsory different language approaches in Academic Career System were examined in the first section where theoretical evaluation was made. In the second section of the research the results of the reflections in informative-psychomotor and total-felt self of different compulsiveness within two sub-objectives with respect to hypothesis test carried out in relation with the general aim of the research.In this research which is in the quality of an area scan made through definitive method, the Dicle University sample the free views of the faculty members with respect to the Educational Reflections of Different Language Compulsiveness in Academic Career System due to informative-psychomotor and total-felt self were accepted as dependant variety of this research, educational area, gender, applellation thought to cause verification in the views of the faculty members, however, were accepted as independent variety of this research.Data obtained in the research were resolved with the help of SPSS 12.0 program. T-test and variance analyses (one-way) were benefited in analysing and commenting the data. Critical finding obtained after the second phase of the research where theoretical foundation and hypothesis test was realised; views of the faculty member with respect to the question ?Human conscious has intelligence of learning all language skills occur on historical presence area? , however, was specified to be at the level ?I certainly agree? with (X= 4.2832). ?The role of language in human existence has a quite limited effect contrary to most common opinions.? (X= 2.5433) was specified to be at the level ?I agree? with. Therefore it has been decided that the faculty members have not encountered a problem in learning a different language, but the language was surface-experienced in the case this process was kept compulsory and science limited to the foreign language.Key Words: Academic Career System, Different Language Compulsiveness, Educational Reflection
Collections