Anadolu güzel sanatlar liselerinde sanat eserlerini inceleme dersinin çok alanlı sanat eğitimi yöntemine göre işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersinde Sanat Eleştirisi konularının, dersin öğretim programında yer alan ?Sanat Eseri ve Analizi? ünitesi aracılığıyla Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemine (ÇASEY) göre uygulamasının öğretime ve öğrenciye olan katkısını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersine ilişkin Sanat Eleştirisi konuları, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir.Seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen gruplardan birisi deney, diğeri ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak, öğrencilerin başarıları ve tutumları kullanılan yöntemler açısından incelenmiştir. Yöntemlerin etkisini belirlemek amacıyla deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu desen modeli kullanılmıştır. Ayrıca nitel verilerin elde edilmesi amacıyla da gözlem, görüşme doküman inceleme ve eğitsel eleştiri yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmada, deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ve sonrasında yapılan başarı testinde ve nitel araştırmalar sonucunda deney grubu lehine olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Böylece deney grubuna uygulanan Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin olumlu düzeyde katkısı belirlenmiştir.ÇASEY ile uygulama yapılan 12. sınıf öğrencilerinin Sanat Eserlerini İnceleme dersine karşı ilgi ve motivasyonlarının arttığı, estetik ve eleştirel yargı düzeylerine ait olumlu gelişme gösterdikleri, kendi yaratıcılıklarına karşı güvenlerinin geliştiğini, kendilerini ve sanatsal çalışmalarını daha iyi ifade ettikleri görülmüştür. Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin öğrenciye ve öğretime olan olumlu katkıları görüldüğü için, bu yöntemin Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Sanat Eserlerini İnceleme dersi ve diğer sanat dersleri programlarında yer alması gerektiği önerilmiştir. The main goal of this investigation, Anatolian Fine Arts High School 12th Art classes at the Art Criticism of the review course topics, course curriculum in the `Art Works and Analysis` units through the Multi-Disciplinary Art Education Method (MDAEM) application according to faculty and students as to reveal the contribution. In the research, Diyarbakır Anadolu Fine Arts High School 12th Lessons on the Art Review Art Critic class issues, is taught by using two different methods.Selected by randomly sampling one of the experimental groups, and the other is assigned as the control group. Experimental group of MDAEM, in the control group by applying the traditional teaching method, students' achievement and attitudes were examined in terms of the method used. Methods to determine the effect of pre-test-final test of the experimental designs with control group design model is used. In addition to qualitative data to obtain the observations, the document review and critique educational methods are used.Experimental and control groups to investigate before and after implementation, and qualitative research on the achievement test results in favor of the experimental group, positive results have been obtained. Thus, applied to the experimental group, the MDAEM for Art Education in a positive level of contributions has been identified.MDAEM application with the 12th Art classes for students to review course of the increased interest and motivation, aesthetic and critical judgments of the level of their positive development, its own creativity to develop confidence that they work better and artistic expression that was seen. MDAEM of the students and faculty to see that the positive contributions, this method of Anatolian Fine Arts High School of the Art Review Course, and other art courses in the program are suggested to be taken place.
Collections