Modern Avrupa düşüncesinde estetiğin siyasallaşma problemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern Avrupa düşüncesinde estetiğin ideolojisi ve siyasallaşması denildiğinde pekala kaygan bir zeminde en karmaşık ve en tartışmalı bir yere işaret ettiğimizi kabul etmemiz gerekir. Tarihi çok eskilere dayanan estetik, bir güzellik bilimi olarak değerlendirilmesinden bu güne kadar farklı algılama biçimleriyle karşımıza çıkmıştır. Belirsiz bir yerde duran estetik terimi, her yüzyılda kullanıldığı her alanda farklı formlarda, yeni algılama biçimleriyle kendini göstermektedir.Bu bağlamda biz, üç bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde, estetik ve sanat teriminin hem bir birleriyle ilişkisini hem de tarihsel görüngüsünü genel algılama biçimini ortaya koymaya çalıştık. Çalışmanın ikinci bölümünde, esas tartışma konumuz olan 18. ve 19. yüzyıllarda, modern Avrupa düşüncesinde estetik ve siyasetin nasılda iç içe geçtiğini ve estetiğin siyasallaşma eğilimini genel bir düşünce algısını karşılaştırdık. Modernliğin estetik ve siyaset algısının yanı sıra toplumsal bağlamda siyaset ve estetiğin konumunu, yine iktidar ve estetik ilişkisini inceleme konusu yaptık.Çalışmamızın son bölümünde ise, modern sanatların estetik ve siyasetle oluşturduğu bağlamı tartışmaya çalıştık. Bu bağlamda estetik ve siyaset ilişkisini genel bakış açısı içinde plastik sanatlardan, sinemaya, müzikten kültür ve edebiyata kadar kısmen estetik ve siyaset algısına dair tartışmaları karşılaştırdık. Yine uluslararası sergiler ve bu sergilerin milliyetçilik, ulus, faşizm gibi kavramlarla olan ilişkisini estetik ve siyaset bağlamında ela alarak bir dizi saptamalar ortaya koyduk. Çalışmanın sonuç bölümünde ise incelemenin vardığı yargıları tartışmaya çalıştık. In Modern European thought, when we are talking about politicization and ideology of aesthetics, it must be assumed that we are on extremely rough grounds. Aesthetics, which dates back to the ancient world, most commonly regarded as a science of beauty, can be understood in various ways. Aesthetics as an ambiguous term developes various forms and different meanings in every context it is used. This study consists of three chapters. The fist chapter attempts to show the relations between and historical views of the concepts of aesthetics and art. The second chapter approaches the main topic of this work, the interconnectedness of aesthetics and politics in Modern European thought. It examines notions of aesthetics and politics in Modernity, the positions of politics and aesthetics in social contexts, and the relation between power and aesthetic. The third chapter focusses on the context originated by modern arts, aesthetics and politics. Here I tried to examine arguements on plastic art, music, culture, and literature in respect to aesthetics and politics. In addition I tried to extract some characteristiques of international exhibitions, and their relations with the concepts of nationalism, nation, fascism etc. The ?conclusion? part summarizes and outlines the results of this research?s initial question about the various ways in which aesthetics and politics interwine.
Collections