Jefferson yaşam boyu öğrenme ölçeği`nin (öğrenci versiyonu) geçerlilik güvenilirlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, daha önce farklı alanlarda eğitim alan öğrenciler ve profesyonellere uygulanmış olan Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği'nin tıp eğitimi alan öğrenciler ile tıp eğitimi ve sağlık hizmeti sunan profesyoneller bağlamında geçerlilik ve güvenilirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem:İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesipreklinik dönem 1, 2 ve 3.sınıfta eğitim almakta olan 249 öğrenciye, 14 sorudan oluşan Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi ÖlçeğiTürkçe Öğrenci Versiyonu(JeffSLL-HPS) uygulanmıştır. Çalışmaya katılan popülasyonu tanımak amacıyla öğrencilerin demografik bilgileri ve alışkanlıklarını içeren, toplam 20 sorudan oluşanbir anket dahauygulanmıştır. Uygulamadan 1 ay sonra öğrencilerin 100 (%40,2) kişilik bir grubuna JeffSLL-HPS ölçeğitekrar uygulanarak her bireyin verdiği cevap öncekiyle karşılaştırılmıştır. Cevaplar arasında tutarlılık olup olmadığı istatistiksel olarak ortaya konularakölçeğin güvenilirliği araştırılmıştır. Güvenilirlik düzeyinin belirlenmesi için Cronbach Alpha değeri hesaplanmıştır.Bulgular:Çalışmaya alınan 249 öğrencinin yaş ortalaması 21.18±13,31yıl olup %55,82'si (n=139) kadındır. Bu öğrencilerin %97'si Tıp Fakültesi 2 ve 3. sınıfta eğitim almaktadır. Öğrencilerin %84'ü Anadolu Lisesi veya Fen Lisesi'nden mezun olmuştur. Yaklaşık %50'si Tıp öğrenimi sırasında ailesinin yanında ikamet etmektedir. %83'ü Tıp eğitimi almakta olduğu için memnuniyet duymaktadır. Not ortalama değerleri (GANO) 2,62 olarak hesaplanmıştır. Çoğunun haftalık tv izleme saati 5 saati geçmemektedir ve tv izleme süresi arttıkça, izleyen birey sayısı azalmaktadır. İnternet kullanım süresi, tv izleme süresiyle tam değişken özellik göstermektedir. İnternet kullanım süresi arttığında, kişi sayısının da arttığı görülmüştür. Öğrencilerin yaklaşık %50'sinin Tıp ve Tıp dışı kaynak okuma süresi haftalık 1-5 saattir. Sosyal aktivitelere ayrılan süre öğrencilerin çoğu için haftalık 1-20 saattir. %70 öğrenci hiçbir yabancı dil eğitimi almamaktadır. Temel Tıp Eğitimi esnasında öğrencilerin %90 gibi büyük bir oranı TUS dershanesine kayıt olmamıştır. %64,52'sinin ileride akademisyen olma hayali veya planı yoktur. Öğrencilerin %80'i ERASMUS Öğrenci Değişim Programı'ndan haberdardır. Ancak sadece 12 öğrenci bu programdan yararlanarak yurtdışında eğitim almıştır.Sonuç:249 öğrenciye uygulanan 14 soruluk Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği Türkçe Öğrenci Versiyonu'nun, bu öğrencilerden 100 tanesinin katılımıyla re-testi yapılarak gerçekleştirilen güvenilirlik araştırmasının sonucunda Cronbach Alpha değeri 0,752 tespit edilmiştir. Uyarlanmış/geliştirilmiş olan Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği'nin (öğrenci versiyonu) anketinin güvenilirliği iyi ölçüdedir. İsteksizlik ve rastgele işaretlemelerden kaynaklanan hataların düzeltilmesi, katılımın artırılması ve yüzyüze görüşme yönteminin kullanılması, Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği'nin anketinin güvenilirliğini daha da artıracak faktörlerdir.Anahtar Kelimeler:Jefferson Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği,yaşam boyu öğrenme, tıp eğitimi Objective:The aim of this study is to investigate the reliability and validity of the Jefferson Scale of Lifelong Learning, which was previously applied to students and professionals in different fields,in the context of medical education students and professionals providing medical education and health services.Method:TheTurkishStudentVersion of the Jefferson Scale of Lifelong Learning (JeffSLL-HPS), whichconsisted of 14 questions, wasadministeredto 249 students in thepreclinicalperiod 1, 2, and 3rdgrade of Istanbul Medeniyet University School of Medicine. Inordertoidentifytheparticipants, a questionnaireconsisting of a total of 20 questionsincludingthedemographicinformationandhabits of thestudentswereapplied. Onemonthaftertheapplication, theJeffSLL-HPS scalewas re-administeredto a group of 100 students (40.2%) tocompareeachindividual'sresponsetothepreviousone. Thereliability of thescalewasinvestigatedbydeterminingtheconsistencybetweentheanswers. Cronbach Alpha valuewascalculatedtodeterminethereliabilitylevel.Findings:Theaverageage of 249 studentswas21.18±13,31yearsand55,82% (n=139) of whichwerefemails. 97% of thesestudentsare in the 2nd and 3rd grade of theFaculty of Medicine. 84% of thestudentsgraduatedfromAnatolianHigh School or High School of Science. Approximately 50% liveswiththeirfamiliesduringmedicaleducation. 83% arepleasedtoreceivemedicaleducation. Noteaveragevalues (GANO) wascalculated as 2.62. Most of them do not exceed 5 hoursperweek, andthenumber of individualsdecreaseswithincreasingduration. Internet usage time is fullyvariablewith TV viewing time. Whenthe internet usageperiodincreased, thenumber of peopleincreased. Approximately 50% of studentshave 1-5 hours of readingmedicalandnon-medicalresources. The time allocatedforsocialactivities is 1-20 hoursperweekformoststudents. 70% of students do not receiveanyforeignlanguageeducation. DuringbasicMedicalEducation, 90% of thestudentsare notenroled in the TUS classroom. 64.52% do not have a dreamor plan tobecome an academician in thefuture. 80% of studentsareaware of theErasmusStudent Exchange Program. However, only 12 studentswerebenefitedfromthis program andstudiedabroad.Results: 249 studentsweresubjectedtotheTurkishStudentVersion of Jefferson Scale of Lifelong Learning comprising 14 questions. Credibilityresearchledto a re-test on 100 studentsout of the 249 andconsequently, thevalue of Cronbach Alpha cameoutto be 0,752.Thereliability of theadapted/developed Jefferson Scale is good.Correction of errors due to reluctance and random responses, increasing participation and using face to face method will increase the reliability of the Jefferson Scale.KeyWords: Jefferson Scale of Lifelong Learning,lifelonglearning, medicaleducation
Collections