Hastane acil servislerinin organizasyonu ve yönetimi Haydarpaşa Numune Eğitim Araştırma Hastanesi Vehbi Koç Acil Tip Merkezinin bu açıdan değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Acil hastalanma veya yaralanma durumunda, uygun tıbbi girişimin erken dönemdebaşlatılmasının, bu gibi durumlardan kaynaklanan ölümlerin %20 azaltılmasını sağladığı veerken dönemde ölümlerin %70'inin şok nedeniyle gerçekleştiği dikkate alınırsa acil sistemorganizasyonunun önemi ortaya çıkmaktadır.Acil servis denilince; uzmanlaşmış bir ekip ile yılın 365, haftanın 7 günü ve günün 24 saatihizmet veren, hastaneye acil olarak başvuran hastanın şikayetlerini ve istemlerini ilk plandave hızla çözebilecek bir alt yapıya sahip, temel sorunu belirleyecek ve tedavi edecek donanımıbulunan, kısa süreli tedavi ve gözlem gerektiren olguları hastane içinde standardize edebilensistemin bütünü akla gelmektedir Ülkemizde acil sisteminin ilk iki basamağının yeterinceplanlı ve organize olmamasından dolayı üçüncü basamak olan acil servisler zaman zaman ilkiki basamağın yetersizliğinden, zaman zamanda kendi plan ve organizasyonundankaynaklanan sorunlar nedeni ile sıklıkla gündeme gelmektedirler. O halde acil servislere birstandart getirip bu sorunları en aza indirmek gerekmektedir.Bu çalışmada da Haydarpaşa Numune Hastanesi Acil Servis genel mimari plan, tıbbiteknolojik donanım, insan gücü ve fiziksel organizasyon açısından incelenmiş, dünya sağlıkörgütü ve acil tıp derneğinin belirlediği standartlar baz alınarak acil servisin standartlar uygunolup olmadığı tespit edilmeye çalışılmış ve yönetici vasfındaki kişilerle derinlemesinegörüşme yapılarak sorunlar bu kişilerin çözüm önerileri ve bu çözümleri gerçekleştirememenedenleri hakkında bilgi alınmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hastane Yönetimi, Acil Servis, Sağlık Hizmeti, Kalite, Standartlar Regarding to the realities that deaths can be prevented by 20% in case of early Medicalinvention and in early stages 70% of deaths occur with the cause of shock; the importance ofemergency service organization could be well understoodThe term ? emergency service? mentions a whole System that acts for 24 hours for 365 days ayear; that produces urgent and effective solutions in the early stages of the disease; that hassuffuent equipment to determine main Problems and to treat them; that can standardize thecases needing shot term Observation and treatment within the hospital In Turkey, because ofthe lack of services in the first two steps of emergency services, the third part of theemergency approach, namely hospital emergency departments experience great difficulties aswell as the lack of their own organizational and managerial Problems. The final solution is toput forward the standards of emergency departments and organize the services according tothese standards.In this study, emergency Department of Istanbul Haydarpaşa Numune Hospital has beenexamined from the viewpoints technological of architectural plan, Medical equipment,Human resource and physical organization. On the base of the standards of WHO, andEmergency Medicine Association; a checklist has been prepared and hospital emergencydepartment was evaluated according to this checklist. In addition, in-depth interviews werecarried out with the managers in order to capture the problem, their suggestions for solutions,and the obstacles on the way of these solutions.Key Words: Health Management, Emergency Services, Health Care, Quality, Standards
Collections