İnternet protokolü (IP) üzerinden ses haberleşmesinde servis kalitesine etki eden parametrelerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet ve intranetin gelişerek yaygınlaşmasıyla birlikte, ses iletişiminin IP ağlarıüzerinden iletimi gündeme gelmiştir. IP üzerinden ses haberleşmesinin ekonomikolması, varolan sistemin üzerine kolay adapte edilebilmesi gibi sebepler bu sistemingün geçtikçe yaygınlaşmasında önemli rol almaktadır.Ses iletimi, gerçek zamanlı olması gereken bir iletimdir, ama heterojen yapıya sahipinternette gerçek zamanlı bir uygulamaya ait paketlerin hepsinin doğru sırada gitmesibeklenemez. Bunun en basit sebebi, iletimin birden çok router üzerinden yapılmasıve ayrı iki routerdan gelen paketin aynı sürede iletilmemesidir. Bu gecikmesorunlarının, bazı protokoller sayesinde aşılmasına çalışılmaktadır. İnternetinyapısından dolayı, geciken ve sırası değişen paketler, alıcı tarafında yeniden doğruşekilde sıralanır ve dijital sinyal elde edilir, ama asla gönderilen sinyallerin aynısıolmaz. Bu noktada servis kalitesi (QoS) sorunu gündeme gelir.Bu tezin amacı, İnternet Protokolü (IP) üzerinden ses haberleşmesinde sesin kalitelive kesintisiz bir şekilde iletilmesi için gerekli olan parametrelerin analizidir.Çalışmada, servis kalitesine etki eden bandgenişliği, gecikme, paket kayıpları,network hataları gibi parametreler incelenerek, analiz edilmiştir.Bu tez çalışmasında, VoIP teknolojisi her yönü ile incelenmiştir. İkinci bölümdeİnternet kavramı öncelikli olarak ele alınmış ve gerekli giriş bilgileri verilmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde, VoIP teknolojisinde kullanılan mimarilerincelenmiştir. Bu mimarilerden şimdilik en yaygın olarak kullanılanı H.323mimarisidir. Bu sebeple, dördüncü bölümde H.323 mimarisinde kullanılanprotokoller, standartlar ve kodlama teknikleri üzerinde ayrıntılı olarak durulmuştur.Beşinci ve altıncı bölümlerde, servis kalitesi ve buna etki eden parametrelerinanalizine yer verilmiştir. Yedinci bölüm, analiz için kullanılan teknikleri ve testsonuçlarını içermektedir. Çalışmanın EK bölümünde, çalışmada kullanılankısaltmaların ve terimlerin daha ayrıntılı anlatıldığı indeks yer almaktadır.ANAHTAR KELİMELER: IP üzerinden ses haberleşmesi (VoIP), Servis Kalitesi(QoS), İnternet Telefonu, H.323 With the growing expansion of internet and intranet voice transmission over IPnetworks has been seriously considered lately. Such reasons as economical value andits adaptability to the present system have played an important role in the widespread of this system.Voice transmission must be a real-time transmission. It can not be expected for thepackets of an application to be transmitted in the right order over internet which has aheterogeneous structure. This is because transmission can be conducted over amultiple router and the packets from two different routers can not be transmitted atthe same period. The problems of delay are being tried to get over by some protocols.Considering the structure of internet, the packets delayed or disordered are put intocorrect order by the receiver and a digital signal is obtained, but these signals arenever the same as they were before. At this point, the quality of service problembecomes significant.The aim of this thesis is the analysis of parameters necessary for the quality andcontinuous transmission of the voice over Internet Protocol (IP). In this study,parameters such as bandwidth, delay, packet loss, network errors that effect qualityof service are analyzed.In this thesis, the Voice over IP technology was examined with all respects. In thesecond chapter, first the internet concepts were discussed and required introductoryknowledge was presented. In the third chapter, the Voice over IP structure wasanalyzed. Of all the most commonly used structure is H.323 for the nonce. Therefore,in the fourth chapter, the protocols, standards and coding techniques used in H.323structure were studied in detail. In fifth and sixth chapters, the quality of service andparameters were investigated. The seventh chapter includes the techniques and testresults used for the analyses. In the appendix of the study, abbreviations and termsused were given at the index.KEY WORDS: Voice over IP (VoIP), Quality of Service (QoS), InternetTelephony, H.323
Collections