Ortaöğretimde ısı, sıcaklık, genleşme ve elektrik akımı konularının deney yöntemi ile anlatımının kavram yanılgılarını gidermeye etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiÖZETORTAÖĞRETİMDE ISI, SICAKLIK, GENLEŞME VE ELEKTRİK AKIMIKONULARININ DENEY YÖNTEMİ İLE ANLATIMININ KAVRAMYANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASITeknolojideki gelişmelere paralel olarak mevcut bilgi birikiminin hızlı bir şekildeartması, bütün bilinenlerin eğitim öğretim sürecinde öğretilmesini zorlaştırmıştır.Bundan dolayı Fizik yada herhangi bir alanda eğitim öğretim planlanırkenöğrencilere temel kavramlar ve bilgi edinme yollarını kavratabilecek şekilde biruygulama yapılmaktadır.Bu amaçla, öğretilen bilginin doğru ve kalıcı olması yanında öğrenci tarafındankullanılabilmesi ve bilginin anlamlı olmasını sağlayacağını düşündüğümüz deneyselçalışmaların kavram yanılgısını gidermede ne kadar etkisi olacağını görmeye çalıştık.Bizim bu çalışmamızda mevcut durumları öğrenebilmek için İstanbul da bulunanKazım İşmen Lisesi (KİL)'nden 55 ve Ahmet Sani Gezici Lisesi (ASG)'nden 15öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Öğrencilere eşit seviyede 2 ön testuygulanmış ve konularla ilgili deneyler yapıldıktan sonra aynı testler son test olaraktekrar uygulanmıştır. Bu Kavram Yanılgısı Belirleme Testleri (KYB) 9. sınıföğrencileri için Isı, Sıcaklık ve Genleşme konularından 35 soru, 10. sınıf öğrencileriiçin Elektrik Akımı konusundan 25 soru içeren testlerden oluşmuştur. Sorular çokfazla işlem gerektirmeyen, birbirleriyle karıştırılan örneğin, Voltmetre veAmpermetrenin devreye nasıl bağlanması gerektiği, üreteç ve dirençlerin seri yadaparalel bağlanmasındaki yanlış yorumlamalar, ısı ile sıcaklık ta fark yaratannedenler, su ve buz'a özgü nicelikler, erime ve donma notası, hal değişimininyorumlanması gibi konularda hataya nasıl düştüklerini gösterecek şekildehazırlanmıştır.Bu işlemler sonrasında öğrencilere deneylerden önce uygulanan ön testler yardımıylayanılgıya düştükleri kavramlar belirlenmiş ve bunların giderilmesini sağlamakamacıyla yaptırılan deneylerin ardından uygulanan son testlerle de kavramyanılgısını gidermede oldukça başarılı olunduğu görülmüştür.ANAHTAR KELİMELER : Fizik Eğitimi, Kavram Yanılgısı, Isı, Sıcaklık,Genleşme, Elektrik Akımı, Deneysel Çalışma ivABSTRACTINVESTIGATION OF EFFECT ON ELIMINATION OF MISCONCEPTIONSOF EXPLAINADON BY EXPERIMENTAL TECHNIQUES OF HEAT,TEMPERATURE, EXPANSION AND ELECTRICAL CURRENT SUBJECTSIN SACONDRY SCHOOLThe rapid increase in the current information makes difficult to teach all subjectmatter in the education process. Therefore, pluring the planning of education, studentare instructed with basic concepts and ways of acquiring information.For this purpose, we tried to observe how the experimental students effect to removemisconception that we consider to be proper and permanent as well as usable for thestudents . In order to understand current situations , 55 students from KİL, 15studentsfrom ASGL in İstanbul are taken into the investigation. 2 equivalent pre-test areapplied and after performing experiments related with the subjects the same test areaplied as post test to the same students. The misconception diagnosing test (MDT)are formed of 35 questions from heat, temperature and expansion for 9th gradestudents and 25 questions from electric current subject for 10th grade students.The questions are not required much operations and are comparative types. Afterthese operations, student difficultly and misconceptions are determined by usingpre-test before experiments. After performing experiment , it was observe there wasa great deal of success in the removal of misconcepsions.KEY WORDS : Physics Education , Misconcepsions, Heat, Temperature,Expansion, Electric Current, Experimental Study.
Collections