Genel cerrahide günübirlik cerrahi işlem uygulanan hastaların müdahale öncesi kaygılarının memnuniyet düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: İstanbul Eğitim Araştırma Hastanesi Genel Cerrahi Polikliniği'ne başvurarak küçük cerrahi işlem gören 79 hastanın ameliyat öncesi ve sonrası kaygı düzeyinin belirlenerek , ameliyat öncesi kaygılarının memnuniyet düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem : Araştırma, iki aşamada gerçekleştirilmiş olup tanımlayıcı tipte bir araştırmadır.İlk aşama ameliyat öncesi kaygı düzeyinin belirlendiği durum saptama aşamasıdır , ikinci aşama ise ameliyat sonrası kaygı düzeylerinin ve ameliyat öncesi-sonrası kaygılarının hasta memnuniyetine etkisinin değerlendirildiği aşamadır. Araştırmanın evrenini 01.04.2019-01.05.2019 tarihleri arasında genel cerrahi polikliniğine başvuran ve küçük cerrahi işlem yapılan 120 hasta oluşturmaktadır. Arastirmada 79 kisiye (%65) ulaşılmıştır .Bulgular: Katılımcıların %30,4'ü (24 kişi) Lipom aldırdığını, %22,7'si (18 kişi) cilt beni aldırdığını belirtmiştir. Katılımcıların %18,9'u (15 kişi) tırnak çektirdiğini belirtmiştir.Kaygı nedenleri sorulduğunda iğne %22,7 ile ilk sıradadır. İşlem sonrası ağrı %18,6 ile en önemli ikinci kaygı nedeni olmuştur. Katılımcıların ön test, son test kaygı puanlarının ve memnuniyet puanlarının merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri incelendiginde ameliyat öncesi kaygı puanı ortalaması 79,4 ; ameliyat sonrası kaygı puanı ortalaması 93,6 ; memnuniyet ölçeği ortalaması 81,6 dır.Yüksek memnuniyet bildiren katılımcı bulunmamaktadır. Katılımcılardan kaygı düzeyi hafif olanların 43'ünün memnuniyeti orta iken üçünün memnuniyeti yüksektir. Bu fark anlamlı bulunmamıştır (p=0,65).Sonuç:Çalışmamızda memnuniyet ölçeği puanları ile preoperatif STAI-I puanları arasında ilişki olmadığı bulunmuştur. Bu sonuçlara göre preoperatif kaygı düzeyi yüksek olan bireylerin memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu, preoperatif kaygı düzeyleri düşük olan bireylerin ise memnuniyet düzeylerinin ise daha yüksek olduğunu söylemek mümkün değildir. Preoperatif dönemde hastaların anksiyete düzeylerinin yüksek olduğu; post operatif dönemde ise hasta memnuniyetinin düşük olduğu görülmektedir. Bu alanda hasta memnuniyetini etkileyen faktörleriviibelirlemeye ve sağlıklı ölçüm yöntemleri geliştirmeye yönelik araştırmalar gerekmektedir. Bu alanda yapılacak çalışmalar hastanın hizmet alma kalitesinde artış sağlayacaktır. Objectives: The aim of this study was to determine the preoperative and postoperative anxiety levels of the 79 patients who underwent minor surgery by applying to the Polyclinic of General Surgery of Istanbul Training and Research Hospital and the evaluate the effect of the preoperative anxiety on their satisfaction levels.Methods: The study is a descriptive research which conducted in two stages . The first stage is the part which preoperative anxiety level is determined. The second stage is the part which postoperative axtiety level is determined and also the effect of patients' preoperative and postoperative anxiety on their satisfaction levels is evaulated.The population of the study consisted of 120 patients who applied to the Polyclinic of General Surgery on the date between 01.04.2019 - 01.05.2019 and underwent minor surgery. The 79 people (65%) were reached in the study.Results:30.4% of the participants (24 people) stated that they had lipoma surgery and 22.7% (18 people) stated that they had mole surgery. 18.9% of the participants (15 people) stated that they had nail surgery.When the causes of anxiety are asked, the injection is in the first place with 22.7%. Post-procedure pain was the second most important cause of anxiety with 18.6%. When the central tendency and distribution measures of the pre-test, post-test anxiety scores and satisfaction scores of the participants were examined, the mean preoperative anxiety score was 79.4; mean postoperative anxiety score was 93.6; The average satisfaction scale was 81.6. There was no participant reported high satisfaction. The satisfaction level of 43 of the participants who had mild axiety level, was mid and 3 of them was high.This difference was not significant (p = 0.65).Conclusion: In our study, no correlation was found between satisfaction scale scores and preoperative STAI-I scores. According to these results, it is not possible to say that satisfaction levels of individuals with high preoperative anxiety levels are low and satisfaction levels of individuals with low preoperative anxiety levels areixhigher. In the preoperative period, the anxiety levels of the patients were high; In the postoperative period, patient satisfaction was low.Research is needed to determine the factors affecting patient satisfaction in this area and to develop healthy measurement methods in this field. The studies to be establish in this field will provide an increase in the quality of service of the patient
Collections