AASHTO 1986 esnek üstyapıları projelendirme yönteminin bulanık mantık tekniği ile modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETAASHTO 1986 ESNEK YOL ÜSTYAPILARI PROJELENDİRME YÖNTEMİNİNBULANIK MANTIK TEKNİĞİ İLE MODELLENMESİFerit ÖZTÜRKGelişmişlik ölçütlerinden birisi olarak, Ulaştırma Sistemi göz önüne alınmaktadır. Ülkemizdeen geniş yatırım payına sahip olan karayollarında, projelendirme ve uygulama hatalarındandolayı istenilen standartlarda yollar yapılamamaktadır; Bu konuda, yol üstyapılarınınprojelendirilmesi ve inşası özel bir önem arzetmektedir. Yol üstyapısına gelen yüklerdeğiştikçe, yapım maliyetlerini azaltacak ve performansı olumlu yönde etkileyecek yeniyöntemler geliştirilmiştir.Ülkemizde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nde, AASHTO (American Association of StateHighway and Transportation Offıcials- Amerikan Devlet Karayolları Görevlileri Birliği)1972 yılı yol üstyapıları tasarım metodundan, 1986 yılı yol üstyapıları tasarım metoduna geçişyapılmaktadır. AASHTO 1986 yılı metodu AASHTO 1972 yılı metodundan daha genişkapsamlı ve gerçekçidir. AASHTO 1986 yönteminde parametreler çok sayıda ve karmaşıkolduğu için bulanık mantıkla ele alınabilir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde kullanılacak olanAASHTO 1986 yılı esnek üstyapı hesap yöntemini bulanık mantık yöntemi ile modelleyerekbilgisayar ortamında çözüm sağlamaktır. Böylece kurulan model ileride yapılacak olançalışmalara ışık tutabilir ve esnek üstyapıların boyutlandırılmasında hesaplayıcıya fikirverebilir.Anahtar Kelimeler : Esnek Üstyapı Tasarımı, AASHTO, Bulanık Mantık Yöntemi ABSTRACTTHE FUZZY LOGIC MODELING OF AASHTO 1986 FLEXIBLE PAVEMENTDESİGN PROCEDUREFerit ÖZTÜRKTransportation system is taken into consideration as a criterion of development. In Highwaysin our country, which has the biggest share in investments, no desired roads can beconstructed due to the mistakes in projects and in practise. In this respect, projects of roadpavement projects and its construction carry great weight. New projects have been developedto affect performance positively and to reduce construction costs as the loads on roadpavement varies.In our country, in General Directorate of Highways Department, there is a transfer fromAASHTO (American Association of State Highway and Transportation Offıcials) 1972 themodel of road pavement design method, to 1986 the model of road pavement design method.The method of AASHTO 1986 is much more realistic and comprehensive than AASHTO1972 method In AASHTO 1986 method, because of being much in number and complex, theparameters can be taken into consideration with fuzzy logic model. The aim of this study is toprovide a solution to AASHTO 1986 flexible pavement calculation method which is modelledwith fuzzy logic method in computerized environment. Thus, the established model canenlighten the future studies besides can set up an idea in calculating the dimensions of flexiblepavement.Key Words : Flexible Pavement Design, AASHTO, Fuzzy Logic Method
Collections