Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin algıladıkları sosyal desteğin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma; bir sağlık yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin akademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Örnlpeklemi 140 Hemşirelik, 157 Ebelik ve 114 Acil Yardım Afet Yönetimi öğrencisi olmak üzere toplam 411 öğrenci oluşturdu. Veriler, 22 sorudan oluşan anket formu ve Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılarak toplandı. Öğrencilerin akademik başarı ortalamalarının 2.68 (4.00 puan üzerinden) olduğu belirlendi. Kadınların, psikolojik sorun yaşamayanların, kaldığı yerden memnun olanların, hemşirelik bölümünde ve son sınıfta okuyanların, sağlık meslek lisesinden mezun olanların, liseden pekiyi dereceyle mezun olanların, akademik olarak kendini başarılı algılayanların, düzenli ders çalışma alışkanlığı olanların ve öğretim elemanlarıyla ilişkisini olumlu olarak algılayan öğrencilerin akademik başarı ortalamaları daha yüksekti. Algılanan sosyal destek düzeyi ve akademik başarı arasında pozitif yönde zayıf derecede ilişki olduğu belirlendi. Kadınlarda, çekirdek aile tipinde yaşayanlarda, psikolojik sorun yaşamayanlarda, kaldığı yerden memnun olanlarda, son sınıfta okuyanlarda, akademik olarak kendini başarılı algılayanlarda, arkadaşları ve öğretmenleriyle ilişkisini olumlu olarak algılayan öğrencilerde sosyal destek düzeyinin daha yüksek olduğu belirlendi. Sonuç olarak; algılanan sosyal destek ile akademik başarı arasında zayıf bir ilişki olduğu belirlendi. Öğrencilerin sosyal destek düzeylerinin artırılması için okul yönetimi, öğretmen ve ailenin işbirliğine dayalı özel programlar oluşturulması önerildi.Anahtar Kelimeler: Algılanan sosyal destek, akademik başarı, sağlık yüksekokulu öğrencisi Social Support Perceived by School of Health Sciences Students and Its Impact on Academic AchievementThis study was conducted to determine the effect of social support perceived by university students studying at school of health sciences on their academic achievement. The study group consisted of 411 students of which 140 were Nursing, 157 were Midwife and 114 were Rescue and Disaster Management students. Data was collected by means of a questionnaire consisting of 22 questions and the Perceived Social Support Scale. It was determined that the students? academic achievement grade point average was 2.68 (over 4.00). Besides females, students who: did not experience psychological problems, were content with their accommodation, studied nursing and were in their final year, graduated from medical vocational high school, graduated from high school with ?very good? grade, perceived themselves as academically successful, had a habit of systematic studying and had good relation with their faculties were found to have higher academic grade point averages. It was seen that there was a weak relation between the level of perceived social support and academic achievement. It was observed that the level of social support was higher amongst females and students who: lived in their core family, did not experience psychological problems, were content with their accommodation, and were in their final year and who perceived themselves as academically successful. In conclusion it was determined a weak relationship between the level of social support and academic achievement. It was suggested that special programs based on the cooperation of school administration, tutors and family be developed in order to increase levels of social support for students.Key Words: Perceived Social Support, academic achievement, school of health sciences student
Collections