Turist rehberlerinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimi üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, turistlerin bireysel tura göre rehber eşlikli turları bazı avantajlarından dolayı daha fazla tercih ettiği dikkat çekmektedir. Bu tercih yönünde turist rehberinin yabancı dil bilgisi, destinasyon bilgisi, turistlerle işletmeler arasındaki aracılık rolü, rehberin zaman yönetimi faktörü gibi turist rehberinin verdiği birçok hizmet etkili olmaktadır. Turistlerin bu hizmetlerden memnun kalması, olumlu algılamaları ve beklentilerini karşılaması turist rehberinin iletişim yeteneğine dayanmaktadır. Bütün turist rehberleri aynı veya benzer hizmetleri vermektedir. Fakat onları birbirlerinden ayıran ve başarılı olmalarını sağlayan önemli etmenlerden biri de iletişim becerileridir. Yerli ve yabancı turistlerin tatil deneyimleri içerisinde, turist rehberi eşliğinde geçen turda elde ettikleri deneyimleri ve bu deneyimler üzerinde turist rehberinin iletişim becerisinin ne derecede etkili olduğunu belirlemek amacıyla alt hipotezleri bulunan iki ana hipotez geliştirilmiştir.Bu amaçla hazırlanan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde tur ve turist rehberi kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde iletişim ve iletişim becerileri ile ilgili kavramsal çerçeve oluşturularak tur deneyimi kavramı ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise turistlerin, rehberlerinin iletişim becerilerine yönelik algısı anket yoluyla ölçülmüştür. Aynı zamanda turistlerin tur deneyimlerine ve demografik özelliklerine yönelik anket uygulanmıştır. Nevşehir'e gelen 390 yerli ve yabancı turistten elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırmada turistlerin sosyo-demografik özelliklerine ve değişkenlerin değerlendirilmesine ilişkin Frekans Dağılımı Analizi yapılmış, turislerin sosyo- demografik özelliklerine bağlı olarak bağımlı değişken üzerindeki farklılıkları ortaya koymak amacıyla da T Testi Analizi ve ANOVA Testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin şiddetini ölçmek amacıyla Korelasyon Analizi ve bağımsız değişkene bağlı olarak bağımlı değişkendeki değişimin açıklanmasına yönelik Regresyon Analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda turist rehberinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. İletişim becerilerinin, tur deneyiminin alt boyutlarından 'öğrenme' ve 'eğlence' deneyimi üzerinde, 'estetik' ve 'kaçış' deneyimine göre daha fazla etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. In recent years, due to the many advantages, tourists prefer guided tours. In their preference, many services provided by tourist guides like foreign language and destination knowledge of tourist guides, their role of intermediary between tourists and businesses and their time management factor are effective. Tourists' satisfaction with the sevices, their positive perceptions of these services and fulfillment of their expectations depend on the tourist guide's communication skills. All tourist guides offer same or similar services for tourists. However, one of the key factors separarting them from each other and enabling them to succeed are their communication skills. Two main hypotheses have been developed with sub-hypotheses in order to determine the experiences acquired by the local and foreign tourists and to determine how communication skills of tourist guides have an impact on these experiences.This study prepared for this purpose consists of three parts. In the first part of the study, tour and tourist guide concepts were examined. In the second part, a conceptual framework for communication and communication skills was formed and tour experience concept was discuused. In the third part, tourists' perceptions of their guides' communication skills were measured through questionnaires. At the same time, questionnaires were applied to guided groups for their tour experience and their demographic characteristics. Data obtained from 390 local and foreign tourists visiting Nevsehir, were analyzed by computer. Analysis related to socio- demographic characteristics of tourists, analysis for the assessment of some variables and T Test and ANOVA Test were applied to determine the differences on tour experience depending on the socio- demographic characteristics of tourists. Also Correlation Analysis were made to measure the intensity of the relationship between variables and Regression Analysis were made to expound the change in the dependent variable. As a result of the analysis, it is discovered that communication skills of tourist guides have an impact on the tourists' tour experience. Communication skills are more effective on 'learning' and 'entertainment' experiences which are the dimensions of the tour experience than 'esthetic' and 'escape' dimensions.
Collections