Sportif organizasyonlar sponsorluğu (BEKO basketbol ligi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma günümüz spor dünyasında büyük önem arz eden sponsorluk olgusuna Beko Basketbol Ligi örneği çevresinde vurgu yaparak, spor organizasyonlarına yapılan sponsorluk faaliyetinin olumlu yönlerini birçok açıdan değerlendirmek amacı ile hazırlanmıştır. Konu hakkında literatür çalışmasını takip eden bir tanımlayıcı araştırma modelidir. Araştırma amacına yönelik hazırlanan anket vasıtasıyla konu hakkında veriler elde edilmiştir. Beko Basketbol Liginde mücadele eden 16 takım bünyesindeki ilgili tüm yöneticiler araştırma kapsamına dahil edilmek sureti ile tam sayım yöntemi kullanılmıştır. 16 spor kulübü bünyesinde toplam 73 yetkiliye ulaşılmış ve yüz yüze mülakat yöntemi ile anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programına aktarılarak; frekans, yüzde analizi, t testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Ayrıca araştırma anketinin güvenilirliği açısından her değişkenin Cronbach ? değeri hesaplanmış ve güvenilirlik sınırı olan 0.70?in üzerinde çıkmıştır. Araştırma sonucunda ilgili kulüp yetkililerinin demografik özellik olarak; kırklı yaşlarda, ağırlıkla erkelerden oluşan, çoğunlukla evli bir profile sahip oldukları görülmüştür. Bununla birlikte ilgili kişilerin demografik ve mesleki durumları ile Beko?nun sponsorluğu ile lige kattığı değerlere dair görüşleri arasında anlamlı bir farklılığa (P > 0,05) rastlanmamıştır. Diğer bir ifade ile yapılan istatistiki değerlendirme neticesinde Beko isim sponsorluğunun ligin kurumsallığına, taraftar ve federasyon ilişkilerine, lig gelirlerine, sponsorluk olanaklarına, halkla ilişkiler ve pazarlama karmaları ile yönetim süreçlerine önemli katkı sağladı yönünde kulüp yetkilerinin yüksek oranda (%75,24) hem fikir olduğu tespit edilmiş olsa da bu görüşlerinde sahip oldukları demografik özelliklerinin yada mesleki durumlarının rol oynamadığı anlaşılmıştır. Benzer bir şekilde aynı kulüp yetkileri Beko?nun lig sponsorluğu dışında sahip olduğu kurumsal değerler, ekonomik ve örgütsel potansiyeller ile iş birliktelikleri açısından yüksek oranda (%77,54) olumlu bir görüşe sahip olduklarını beyan etmiş olsalar da yine sahip oldukları demografik özelliklerinin yada mesleki durumlarının bu görüşlerinde etkisinin bulunmadığı (P > 0,05) belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Basketbol, Organizasyon Sponsorluğu, Sponsorluk, Spor Sponsorluğu, Türkiye Basketbol Ligi Sports Organizations Sponsorship (Example of Beko Basketball League)This research is prepared to consider the positive sides of sport organizations sponsorship from different angles which has major importance in todays world, emphasizing the example of Beko Basketball League. It is a research model ensuing the literature study about the subject. By means of questionnaire prepared in the purpose of research datas about the subject are obtained. Full count method is used including all the respective executives of the 16 teams competing in Beko Basketball League. 73 executives of the 16 teams are approached and questionnaire application is performed by face to face interview method. Frequency, percentage, t test and one sided varient analyze are done by transfering the obtained data to statistical package programme. Additionally, for credibility of the research questionnaire, Cronbach ? value for each variable is calculated and the result is above 0.70 which is the credibility limit. As a result of the research, the respective executives are observed in terms of demographic characteristics that they have a forties aged, predominantly consisting male and mostly married profile. Nonetheless, there wasn?t any meaningful difference (P > 0,05) between the respective people?s demographic and professional statuses and their opinion about Beko?s contributions to league by sponsorship. In other words, as a result of statistical evaluation, even though it is ascertained that club executives are highly (%75,24) agreed that Beko name sponsorship contributed to leages?s corporation, to fan-federation relationships, to league?s income, to sponsorship opportunities, to public relations and marketing combinations and managing processes, demographic characteristics and professional statuses they have don?t take part in their these opinions. Similarly, although club executives stated that they have highly (%77,54) positive thoughts on corporate values, economic and organizational potentials and business associations that Beko have except the league sponsorship, it is determined that demographic characteristics and professional statuses they have don?t take part in their these opinions.Key Words: Basketball, Event Sponsorship, Sponsorship, Sports Sponsorship, Turkish Basketball League
Collections