Eğitimsel liderlik ve teknoloji kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada yönetici görüşlerine göre ilköğretim okullarındaki öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri, okul teknoloji alt yapısı, okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ve okul teknoloji çıktıları, yöneticilerin teknolojik liderliği ile ilişkili olarak yönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı fark olup olmadığı ve bu 4 değişken arasındaki ilişki teknoloji çıktıları açısından incelenmiştir. Ayrıca, okul yöneticilerinin teknolojik liderliğini belirlemek için yönetici görüşleri ve öğretmen görüşlerine başvurulmuştur. Yöneticilere 38 ifade ve 4 ayrı bölümden oluşan bir anket, öğretmenlere ise yönetici anketinde kullanılan 21 ifade ve 1 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu anketin geliştirilmesinde Anderson ve Dexter (2005)'ın kullanmış olduğu veri toplama aracı, ilgili literatür ve uzman görüşünden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini Isparta Merkez İlköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılması amaçlanarak 81 okul yöneticisine ve 399 öğretmene ulaşılmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, bağımsız örneklem t testi ve regresyon analizleri yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda yönetici görüşlerine göre ilköğretim okullarındaki öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri, okul teknoloji alt yapısı, okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ve okul teknoloji çıktıları belirlenmiştir. Yönetici teknolojik liderliğine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Buna ek olarak, bağımsız değişkenler olan girdiler ile bağımlı değişken okul teknoloji çıktıları arasındaki ilişki incelendiğinde yöneticilerin görüşlerine göre öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarının ve okul bilgi iletişim teknolojileri alt yapısının etkili olmadığı; okul yöneticilerinin liderlik özelliklerinin ise tek başına etkili olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, teknolojik liderlik, bilgi ve iletişim teknolojileri This study has aimed to determine the primary school students? socio-economic status, school technology infrastructure, primary school administrators? technology leadership characteristics, school technology outcomes and their impact relationship on school technology outcomes according to school administrators. In addition, it has aimed to find out whether there is a meaningful difference between administrators and primary school teachers? ideas concerning the primary school administrators? technology leadership characteristics. Thus, the study took the administrators? and teachers? point of views into consideration regarding the administrators? leadership characteristics. A questionnaire that consists of 4 parts and 38 expressions was used for administrators. Another one that is composed of 1 part and 21 expressions as the same as that is used for administrators was used for teachers. While developing the questionnaires, Anderson and Dexter (2005)?s data gathering tool, related literature and expert views were utilized. Research population consists of school administrators and teachers of the primary schools in Isparta city centre. Intending to reach the total number of the research population, the data were collected out of 81 administrator and 399 teachers. The data were evaluated using mean, percentages, independent sample t test, and Regression. As a result, a meaningful difference between administrators and teachers has been determined. Also, pertinent to independent variables and dependant variable that is school technology outcomes, technology leadership has been found to be effective though students? socioeconomic status and substructure of the school information and communication technologies have been ineffective.Key Words: Leadership, technology leadership, information and communication technologies
Collections