Avrupa`da sportif gelir lideri kulüpler ile Türkiye süper ligi şampiyonu kulüplerinin ağ ortamında pazarlama faliyetlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Avrupa'da gelirler lideri spor kulüpleri (Real Madrid CF, Barcelona, Manchester United) ile Türkiye Süper Liginde şampiyonluk başarısına erişebilmiş ve en yüksek sportif gelir seviyesine ulaşmış spor kulüplerinin (Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş) ağ ortamında pazarlama faaliyetleri açısından internet kullanım düzeylerini belirlemektir.Bu çalışmada veri toplanma yöntemi olarak nitel araştırma tekniklerinden tarama ve inceleme modelinden yararlanılmıştır.Spor kulüplerinin web sayfalarından tarama ve inceleme yapılarak elde edilmiş olan nitel veriler `Analitik Hiyerarşi Yöntemi` (AHY) ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma: yan ürün, bilet, sponsorlar, taraftar, haberler, genel bilgi, dil seçeneği, maç yayını ve kullanım kolaylığı başlıklı dokuz ölçüt çerçevesinde incelenmiştir. Ölçütlerin ikili karşılaştırılmaları sonucunda: biletlerin satış bilgilerinin verilmesi ve çevrimiçi (online) satışının yapılması ilk sırada yer almış ve ölçütlerin en önemli ölçütü olarak görülmüştür. Bilet ölçütünü: FC Barcelona spor kulübünün daha başarılı kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Belirlenen dokuz ölçüt çerçevesinde ise diğer birçok ölçütte olduğu gibi yine en başarılı spor kulübü Manchester United olmuştur. Avrupa gelir lideri spor kulüplerinin üstünlükleri Türkiye'de şampiyonluk başarısına ulaşmış spor kulüplerine karşı, ağ ortamında da üstünlüklerinin devam ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Spor Endüstrisi, Spor Pazarlaması,İnternet'te Ticaret, Futbol, Analitik Hiyerarşi Yöntemi Thepurpose of thisstudy is todeterminethelevels of using internet in terms of marketingactivities on network of sportclubsthatarerevenueleaders in Europe (Real Madrid CF, FC Barcelona, Manchester United) and of sportclubsthathavegotthesuccess of championship in TurkishSuperLeagueandreachedthehighestsportiverevenuelevel (Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş). Surveyandinvestigation model amongthequalitativetechniqueshavebeenused in thisstudy. Qualitativedataacquiredbysurveyandinvestigation of the internet pages of thesportclubshavebeenevaluatedthrough `AnalyticHierarchicMethod` (AHM). Thisstudy has beeninvestigatedwithintheframework of nine criteriawiththetitles of byproduct, ticket, sponsors, fans, news, general information, languageoption, matchbroadcast, ease of use. As a result of thebilateralcomparison of thecriteria, givingsaleinformation of theticketsandonlinesellingtookplace in thefirstrankandwasseen as themostimportantcriterion of thecriteria. It has beenreachedthat FC Barcelona sportclubusestheticketcriteriamoresuccessfully. Withintheframework of nine criteria, Manchester United againbecamethemostsuccessfulsportclub as in manyothercriteria. It has beenmadeoutthatsuperiority of theEuropeanrevenueleadersportclubscontinues in internet mediaagainstthesportclubsthatreachedtochampionshipsuccess in Turkey.KeyWords: SportIndustry, Sport Marketing, Commercial on Internet, Football, AnalyticHierarchicMethod.
Collections