Türkiye`nin modernleşme sürecinde Ankara Halkevi ve faaliyetleri (1932-1951)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Atatürk'ün önderliğinde Milli Mücadele sonrasında kurulan Türkiye CumhuriyetiDevleti'nin her alanda hak ettiği seviyeye ulaşabilmesi için köklü değişim vedönüşümlere ihtiyacı vardı. Bu değişim ve dönüşümlerin temeli milli, bağımsız veCumhuriyet vasıflarına sahip, kendi benliğine sahip çıkan bütünleştirmiş bir milletoluşturmaktır. Bu amaçla ve halkın modernleşme sürecinde uyum sağlaması adınasosyal, kültürel ve eğitim alanlarında birçok yeni kurumlar oluşturulmuştur.Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli kültür ve halk eğitimi kurumlarından birisiolan Halkevleri, `milli birlik` ve `milli bütünlük` değerleri çerçevesinde, Atatürk'ünbizzat isteğiyle 19 Şubat 1932'de ilk olarak 14 şehirde kurulmuştur.19 Şubat 1932'de faaliyetlerine başlayan ve çalışmamızın konusu olan AnkaraHalkevi, fonksiyonları ve uygulamaları çerçevesinde Başkentte bulunması veCumhuriyet Halk Partisi Genel Sekreterliği ile doğrudan yazışması dolayısıyla büyükbir sorumluluk üstlenmiştir. Yüzyıllardan beri süregelen yöneten ile yönetilenarasındaki uçurumu ve halk ile aydın arasındaki kopukluğu ortadan kaldırmayıamaçlamıştır. Bunun yanında yeni kurulan Cumhuriyetin ve Atatürk inkılabıprensiplerinin halk tarafından özümsenmesini sağlamayı ilke edinmiştir. Toplumunkültürel eğitiminde, bilimde ve sanatta çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmasını sağlamakve bu sayede muasır medeniyet seviyesine yükseltilmesi hedeflenmiştir. Founded under the leadership of Ataturk after the National Struggle, the Republic ofTurkey was in need radical change and transformation to reach a level that is well-deserved in every area. The foundation of this change and transformation is to form aunified nation that has national, independent, and Republican qualities and that ownsits own identity. To this end, and to help people adapt to the modernization process,many new institutions in social, cultural and educational fields have been established.Community Centers, which is one of the most important cultural and public educationinstitutions of the history of the Republic of Turkey, within the framework of the`national unity` and `national integrity` values, were established at the request ofAtatürk firstly in 14 cities on 9 February 1932.Ankara community Center, which started its activities on 19 February 1932 and issubject of this study, within the framework of its functions and implementations, tooka great responsibility due to being located in the capital and for direct correspondencewith General Secretariat of Republican People's Party (CHP). It aimed to abolish thegap between the governing and the governed between the public and intelligentsia thathad been lasting for centuries. In addition to this, the Community adopted as a principleto ensure that the Public internalized the principles of Ataturk's Reforms and of therepublic that was established newly. It also aimed that ensure to reach the level ofcontemporary Civilization in science and art in cultural education of society.
Collections