Spor kulüplerinde halkla ilişkiler: Stratejik kurumsal iletişim aracı olarak yeni medya
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Araştırmanın amacı; çok sayıda taraftar/müşterisi olan, çeşitli gelir kaynaklarına sahip ve ticari değer yaratan, görsel ve yazılı basının her an haber konusu olan spor kulüplerinin halkla ilişkiler faaliyetlerinin çatısı altında kurumsal iletişim aracı olarak yeni medyayı kullanım biçimlerinin değerlendirilmesidir.Gereç ve Yöntem: Araştırma iki kısımdan oluşmaktadır. Araştırmanın iki kısımdan oluşmasının nedeni, birinci kısımda sosyal ağlarla neyin nasıl aktarıldığını ele almak, ikinci kısımda ise spor kulüplerinin, kurumsal iletişim uzmanlarıyla yapılan görüşmelerle bu ağlarda neleri amaçladıklarını ve neler yaptıklarını ortaya koymaktır. Söz konusu sosyal ağların incelenmesinde Gibson ve arkadaşlarının (2003) `ABD ve İngiltere'deki Seçim Kampanyalarının Web Sitesi Üzerinden Karşılaştırmalı Analizi` adlı makalelerinde kullandıkları puanlama yöntemi temel alınmıştır. İncelemenin devamında ise yeni medya hesapları analiz edilen üç spor kulübünün halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uzmanlarıyla yapılan görüşmeler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular: Üç spor kulübününde sosyal medyada giderek daha fazla önemsediği tespit edilmiştir. Özellikle kulüplerin Facebook ve Twitter hesaplarına daha fazla önem verdikleri belirlenmiştir. Ayrıca LinkedIn hesaplarının kulüplerde insan kaynakları bölümünün kontrolünde yönetildiği tespit edilmiştir. Spor kulüplerinin kurumsal iletişim uygulayıcılarıyla gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda yeni medya hesaplarının pazarlama bölümüyle omuz omuza yönetildiği ve çoğu stratejilerin birlikte belirlendiği görülmüştür. Sonuçlar: Genel olarak spor kulübü yöneticileri ve profesyonel kurumsal iletişim uygulayıcılarının yeni medyaya ve yeni medyada kulübün sahip olduğu resmi sayfalara gereken önemi verdikleri belirlenmiştir. Sosyal medya hesaplarında kurumsal iletişim uygulayıcıları kullanıcıların verdikleri tepkileri göz önünde bulundurarak resmi hesaplarının yapısı ve işleyiş şeklini değiştirmekte ve gerektiği zamanlarda da çeşitli eklemeler, düzeltmeler yapmaktadırlar. Ayrıca uygulayıcılar, yeni medyada sahip oldukları sayfaların kurumsal itibarlarına büyük etkide bulunduğunu inanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Spor Kulüpleri, Halkla İlişkiler, Stratejik Yönetim, Kurumsal İletişim, Yeni Medya. Purpose: The purpose of the study is to evaluate the use of new media as a means of corporate communication under the name of public relations events by the sports clubs which have large numbers of sports fans, various sources of income and commercial value and are newsworthy in mass and print media at any time. Instruments and Methodology: This research consists of two parts. The analysis of these social networks was based on the scoring method that was used by Gibson et al. (2003) in their article entitled `A Comparative Analysis of Election Campaigning on WWW in USA and UK`. Besides this, descriptive statistics were run based on the interviews conducted with public relations and communication specialists of three sports clubs whose new media accounts were analysed.Findings: These sports clubs were found to have higher positive perceptions especially towards Facebook and Twitter accounts. In addition, it was found out LinkedIn accounts were managed by human resources department in clubs. The results of the interviews conducted with corporate communication specialists in sports clubs showed that new media accounts were managed in cooperation with marketing department and most of strategies were determined in collaboration with this department. Results: The overall results of the study revealed that sports clubs directors and professional corporate communication operators had positive views about the new media that sports clubs had in new media. Moreover, operators were found to believe the web pages they had in new media had a great impact on their corporate reputation. Key Words: Sports Clubs, Public Relations, Strategic Management, Corporate Communication, New Media.
Collections