Taraftarların çevrimiçi alışverişe karşı tutumlarının incelenmesi: Süper lig futbol kulüp taraftarları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Spor Toto Süper Ligi futbol kulübü taraftarlarının desteklediği futbol takımının resmi internet sitesi üzerinden çevrimiçi alışverişe karşı tutumlarının belirlenmesi ve taraftarların demografik özelliklerine göre tutumları arasındaki farkın incelenmesidir.Gereç ve Yöntem: Spor Toto Süper Ligi futbol kulübü taraftarlarına, Özgüven (2011) tarafından Hasan (2010) ve Zhou, Zhang (2007) çalışmalarından yararlanılarak geliştirilen `Çevrimiçi Alışverişe Yönelik Tutum Ölçeği` ile araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` internet üzerinden e-anket yoluyla uygulanmıştır. Araştırmaya, desteklediği futbol kulübünün resmi internet sitesi üzerinden çevrimiçi alışveriş yapan 478 (382 Erkek, 96 Kadın) ve yapmayan 290 (170 Erkek, 120 Kadın) kişi olmak üzere toplam 768 Spor Toto Süper Ligi futbol takımı taraftarları katılmıştır.Bulgular ve Sonuçlar: Taraftarların çevrimiçi alışverişe karşı tutumları ile sosyo demografik özellikleri, tutumların alt bileşenleri olan bilişsel, duygusal ve davranışsal tutum puanı ile toplam tutum puanı çerçevesinde ayrı ayrı incelendiğinde; cinsiyete göre davranışsal tutum ve toplam tutum açısından anlamlı fark bulunmuş olup, erkek katılımcıların puan ortalaması kadın katılımcılara göre yüksek olduğu, yaşa göre duygusal tutum ve davranışsal tutum açısından anlamlı fark bulunmuş olup, 18-25 yaş arası ile 26-35 yaş arası katılımcıların puan ortalamasının yüksek olduğu, eğitim durumuna göre davranışsal tutum açısından anlamlı fark bulunmuş olup, lisans ve lisansüstü mezunu katılımcıların puan ortalamasının yüksek olduğu, gelir durumuna göre davranışsal tutum açısından anlamlı fark bulunmuş olup, 0-1000TL arası ile 4001TL ve üzeri gelir grubu katılımcıların puan ortalamasının yüksek olduğu, desteklenen takıma göre davranışsal tutum açısından anlamlı fark bulunmuş olup, Bursaspor hariç diğer tüm futbol kulüpleri katılımcıların puan ortalamasının yüksek çıkarken medeni duruma göre anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi Alışveriş, Spor Kulüplerinde Çevrimiçi (Online) Alışveriş, Taraftar, Taraftar Davranışları, Taraftar Tutumları. Purpose: To determine the attitudes of Spor Toto Super League football clubs' supporters about the online shopping through websites and analysing the differences among the manners according to demographic characteristics of the supporters.Instruments and Methodology: `Attitude Scale for the Online Shopping` that Özgüven (2011) developed benefiting from researches of Hasan (2010) and Zhou, Zhang (2007) and `Personal Information From` prepared by the researcher have been implied to supporters by online e-survey. 485 people (382 male, 96 female) who make online shopping and 290 people (170 male, 120 female) who do not make online shopping through their supported clubs' websites have participated the inquiry. Findings and Results: As the attitude of supporters about the online shopping through websites and their socio-demographic characteristics are separately examined in the scope of the sub components of attitudes as cognitive, sentimental and behavioural attitude scores and the total attitude score, the observations are as follows: significant difference found for behavioural attitude relevant to gender and total attitude, and the point average of male participants is higher than female participants; significant difference found for behavioural attitude relevant to age, and the point average of participants of age between 18-25 and 26-35 is high; significant difference foundfor behavioural attitude relevant to educational status; and the point average of bachelor's degree and post graduate degree participants is high; significant difference foundfor behavioural attitude relevant to income status, and the point average of 0-1000 TL income group and +4001 TL income group is high; significant difference foundfor behavioural attitude relevant to supported club, and the average point of the supporters of all teams except Bursa is high; and there is no significant difference found relevant to marital status.Key Words: Online Shopping, E-Commerce in Sports Clubs, Fan, Fan Behavior, Fan Attitudes.
Collections