Antalya`da bisiklet ve motosiklet kazalarında meydana gelen ölümlerin adli tıp açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 01 Ocak 2005 – 31 Aralık 2014 tarihleri arasında Adli Tıp Kurumu Antalya Adli Tıp Şube Müdürlüğü tarafından ölü muayeneleri ve Adli Tıp Kurumu Antalya Grup Başkanlığı Morg İhtisas Dairesinde otopsileri yapılan, bisiklet ve motosiklet sürücüleri ve yolcuları incelenmiştir. Ölü muayenesi yapılan olguların; ölü muayene tutanağı, otopsi yapılan olguların otopsi raporları gözden geçirilerek olguların demografik bilgileri (yaş, cinsiyet), kaza zamanı (saat, gün, ay, yıl), kaza yaptıkları araç, araçtaki konumları, kaza şekli, kaza yeri, ölüm yeri, kask varlığı, otopsi yapılıp yapılmadığı, alkol düzeyi, hastane yatışı, yaralanan bölgeler ve ölüm nedenleri incelenmiştir.Olguların % 94.2'sinin erkek, %5.8'inin kadın, olguların sayısının en fazla 20-29 yaş aralığında olduğu, ölümlerin %89.4'ünün motosiklet kazası, %10.6'sının bisiklet kazası nedeniyle meydana geldiği, ölenlerin büyük çoğunluğunun sürücü, kazaların yaz aylarında (haziran, temmuz ve ağustos) daha sık olduğu, kaza saatleri bilinen olguların çoğunun 18.00-23.59 saat aralığında, bilgilerine ulaşılabilen 457 olgunun 69'unun (%15.1) düşme, 388'inin (%84.9) çarpışma sonucu kaza geçirdiği, yine kazaların büyük çoğunluğunun yerleşim yerinde meydana geldiği, yaralanan vücut bölgelerinin en çok tek başına baş bölgesi (%30.4), daha sonra baş + göğüs-batın bölgeleri (%15), en sık yaralanma paterninin beyin kanaması/kontüzyonu (378), en çok ölüm nedeninin künt kafa travmasına bağlı kafa içi değişim (%30.4) olduğu bulunmuştur. In this study, deaths from bicycle and motorcycle accident that external examination performed by Antalya Forensic Medicine Branch Office of the Forensic Medicine Council and autopsy performed in Mortuary Department of Antalya Branch of the Forensic Medicine Council, between 01 January 2005 and 31 December 2014, have been examined. Demographics (age, sex), crash time (hour, day, month, year), vehicle, stituation on the vehicle, accident type, accident place, dead place, helmet, autopsy performed, blood alcohol consantration, hospitilization, injury region and death result have been analyzed from external examination and autopsy records. It has determined that 94.2% of the cases were male, 5.8% of the cases were female, most of cases were between 20-29 year old, 89.4% of the death occured of motorcycle accident, 10.6% of the death occured of bicycle accident, most of the cases were drivers, accidents happened more often in summer (june, july, august), as known as accidents happened more often between 18.00-23.59, information of accident type was reached in 457 cases, 69 of them (%15.1) crashed by falling, 388 of them (%84.9) crashed by collision, most of accidents happened in settlement, injured body regions were mostly head region (30.4%) and head + thoraks-abdomen regions (15%), the most common injury pattern was cerebral hemorrhage/contusion (378), the most common death reasons were intracranial lesions (30.4%).
Collections