Bazalt agregasının mekanik özelliklerinin yol üstyapısında kullanımı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ülkemizde yaygın olarak bulunan volkanik kökenli bazalt agregasının yol üstyapı malzemesi olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Dört farklı şehirden temin edilen bazalt malzemesi ile aynı şehirlerden temin edilen kalker malzemesine kıyaslanması açısından, dona karşı dayanıklılık (Sodyum Sülfat deneyi), sağlamlık (Aşınma), tane yoğunluğu ve su emme değerleri, yassılık endeksi, aşınmaya karşı direnç (Mikro-Deval), proktor, CBR ve dinamik üç eksenli deneyleri uygulanmıştır. Bazalt ve kalker malzemesinin esnek üstyapı malzemesi olarak kullanılabilirliği belirlenmiştir.Isparta, Ankara-Polatlı, Gaziantep, Afyon-Emirdağ bazalt ve kalker malzemesine fiziksel özelliklerinden dayanıklılık, yassılık, sağlamlık ve aşınmaya karşı dirençleri belirlendikten sonra malzemeler üzerinde taşıma oranının belirlenmesi için CBR deneyleri yapılmıştır. Ayrıca bu karışım oranlarında malzemelerin seneklik modülünü belirlemek için üç eksenli deneyleri uygulanmış ve Esneklik modülü değerleri belirlenmiştir.Sonuç olarak, temin edilen bazalt ve kalker malzemesinin yol üstyapısında kullanılabilirliği belirlenmiştir. In this study, usability of the volcanogenic basalt aggregate for the pavement of road was searched. The basalt which was provided from four different cities and the limestone which was provided from the same cities were put to the tests of strength against freezing (sodium sulphate experiment), hardness (erosion), grain density, water absorption, flatness index, resistance against the erosion (Mikro-Deval), proctor, CBR? to compare each other. According to the results of the tests, we saw that we can use the basalt and limestone for pavement of road.The basalt and the limestone from Isparta, Ankara-Polatli, Gaziantep, Afyon-Emirdağ were put to tests of strength, flatness, hardness, CBR to evaluate their physical characteristics. Besides those, triaxial experiment was applied into basalt and limestone to evaluate their flexibility and the values of the modulus of elasticity were found.In conclusion we can use the basalt and the limestone as the base ground for the pavement of road.
Collections