2008-2017 yılları arası kamu iç denetim genel raporlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de kamu sektöründe uygulanan iç denetimin kaydettiği gelişimin hangi düzeyde olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmada; İç Denetim Koordinasyon Kurulu (İDKK) tarafından kamuoyuna açıklanan 2008-2017 yılları arası Kamu İç Denetim Genel Raporları (KİDGR), iç denetim performans bilgileri kısmında yer alan iç denetçi atamaları, sertifika dereceleri, eğitimleri, iç denetim kalite güvence değerlendirmeleri ve raporlamaları analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, iç denetçi kadro sayısı artırılmasına rağmen kamu kurumlarına yeterli sayıda iç denetçi atamasının yapılmadığı ve iç denetçi ataması konusunda mahalli idarelerin yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca iç değerlendirme ve dış değerlendirme faaliyetine, kamu kurumlarında yeterince önem verilmediği tespit edilmiştir. Çalışmada, iç denetim rapor sayılarının artış gösterdiği, iç denetçi sertifika derecelendirmelerinin yapıldığı, farklı program ve yöntemlerle iç denetçilerin eğitimine önem verildiği gözlenmiştir. Ayrıca çalışmada, tespit edilen sorunların çözümüne ve gelecekte benzer konularda yapılacak araştırmalara ilişkin birtakım öneriler sunulmuştur. This study aims to reveal the development level of the internal auditing implemented in the public sector in Turkey. In the study; Public Reports (KİDGR) for the between 2008-2017 announced to the public by the Internal Audit Coordination Board (İDKK), internal auditor appointments, certificate grades training internal audit quality assurance evaluations and repoarting in the internal audit performance information section were analysed. According to the findings of the study, although the number of the internal auditor staff has been increased, it has been determined that not enough internal auditor appointments have been made to public institutions and that local administrations are in adequate in the appointment of the internal auditor. Also, it was found that internal and external evaluation activities were not given sufficient importance in the public institutions. In the study, it was observed that the number of the internal audit reports increased, internal auditor certification ratings were made, and the training of the internal auditors was given importance with the different programs and methods. Besides, in the study, several suggestions have been made regarding the solution of the problems identified and the future researchers on similar subjects.
Collections