İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin akademik başarısızlığa bakışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISIZLIĞA BAKIŞLARIAkademik başarı ile ilgili çok sayıda çalışma yapılmış ve başarısızlıkta etmen olduğu düşünülen birçok faktör olduğu düşünülmüştür. Tıp Fakültesinde akademik başarı, üniversite hayatının getirdiği yeni sorumluluklar ve bu yeni hayat düzenine uyum yanında derslerin ağırlığı ve yoğun ders çalışma programından da etkilenir. Çalışmamızda tıp fakültesinde akademik başarısızlık alan öğrencilerin, bu konuya bakış açılarının derinlemesine incelenmesi ve altta yatan nedenlerin ortaya konulması amaçlandı. Bu nedenle çalışma niteliksel araştırma deseninde tasarlandı. İKÇÜ Tıp Fakültesinde 2015-2016 yıllarında eğitimlerine devam edip sınıf tekrarı alan 12 öğrenciyle görüşüldü. Veri toplama aracı olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak yarı yapılandırılmış sorular yöneltildi ve görüşmelerin ses kaydı tutuldu. Ses kayıtları dinlenerek Word dosyaları halinde deşifre edildi ve üç araştırmacı tarafından çözümlemeleri yapıldı. Temalar şu şekilde oluşturuldu: Öğrencilerin fakültenin akademik başarı üzerine etkileri hakkında görüş ve inançları, Çalışma davranışları ile ilgili tutum, inanç ve görüşler, Hekimlikle ilgili duygu ve inançlar, Sosyal çevrenin etkileri hakkındaki görüşler. Görüşmecilerin çoğunluğu akademik başarısızlıklarıyla ilgili farklı etmenler olduğunu düşünmekte, ders çalışma yöntemlerinde yanlışlıklar ve eksiklikler olduğunu belirtmekte ancak bunu düzeltmek için girişimde bulunmamaktadır. Öğrenciler danışmanlık hizmetlerinden yararlanmamaktadır. Özellikle sınıf tekrarı yapan öğrencilere yetkin eğiticilerce danışmanlık hizmeti sağlanması akademik başarı üzerine katkı sağlayabilir. THE ASPECTS OF MEDICAL FACULTY STUDENTS TO ACADEMICAL FAILURE IN İZMİR KATİP ÇELEBİ UNIVERSITY FACULTY OF MEDICINEThey are many studies related to academic success and it's thought that there are several factors related to academic failure. Academic success at medicine faculty is influenced by new responsibilities brought by college life and to adapt this new life style and also affected by the difficulty of lectures and intensive study programs. In our study we aim to investigate the aspects of students who were having academic failure in medical school in-depth perspective and to reveal underlying causes. Therefore, this study was designed in a qualitative research pattern. 12 students were interviewed whom continue their education in the 2015-2016 year in IKCU Medical School and failed. Data was collected using semi-structured questions, that were asked during face to face interviews and they were recorded. The audio recordings were listened and decrypted into Word files. Then analyses were conducted by three researchers. Themes were created as follows: Opinions and beliefs of the students about the effects of faculty on academic success, Attitudes, beliefs and opinions on study behaviors, Feelings and believes on being medical doctor and Opinions about the impact of the social environment. The majority of the interviewees think that there are different factors about their academic failure and there are mistakes and lack of studying; however, they don't take an action to fix it. Students don't benefit from their advisors. Providing advices by their experienced advisors especially to the students who repeat classes, can contribute on academic success.
Collections