Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlerin günlük tur deneyimlerinin destinasyon prestiji algılamalarına etkisi: Tur türünün düzenleyici rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kapadokya bölgesi, dünyada eşsiz bir coğrafyaya sahip bölgelerimizden bir tanesidir. Tarihi dönemlere göre Kapadokya bölgesinin sınırları farklılık gösterse de günümüzde Kapadokya denilince algılanan imaj, kaya oluşumlarının yoğunluk gösterdiği Uçhisar-Ürgüp-Avanos üçgenidir. Kapadokya bölgesi, turistik açıdan oldukça talep gören bir destinasyondur. Her destinasyonun birbirinden farklı özelliklere sahip olduğu göz önüne alınacak olursa Kapadokya bölgesi Türkiye'nin diğer destinasyonlarına nispeten daha butik bir destinasyondur. Bölgede aktif faaliyet gösteren seyahat acenteleri bölgesel kalkınma için büyük bir rol oynamaktadır. Özellikle uygulanan günlük turlar destinasyonun tanıtımı açısından oldukça değerlidir. Bölgedeki seyahat acenteleri tarafından popüler hale gelmiş iki adet günlük tur mevcuttur ve bunlar kırmızı tur ve yeşil tur olarak adlandırılmıştır. Kırmızı tur, Uçhisar-Ürgüp-Avanos üçgeninde şekillenmektedir. Yeşil tur ise bu üçgenden uzak noktaları (Kaymaklı-Derinkuyu Yeraltı Şehirleri, Aksaray Ihlara Vadisi ve Selime Manastırı)'nı kapsamaktadır. Bu çalışmanın amacı turistlerin günlük tur deneyimlerinin destinasyon prestiji algılamalarına etkisini belirlemektir. Aynı zamanda deneyim türlerinin destinasyon prestiji üzerine tur türü özelinde etkisini belirlemek amaçlanmaktadır. Günlük tur deneyimlerini ölçebilmek amacıyla deneyimsel pazarlama ve boyutlarından faydalanılmıştır. Aynı zamanda, destinasyon prestijine etkisini belirlemek amacıyla, marka prestiji kavramı destinasyon prestiji ile ilişkilendirilmiştir. Araştırma kapsamında, öncelikle araştırmanın konusunu oluşturan değişkenler ile ilgili yerli ve yabancı literatür taraması yapılarak kuramsal çerçeve oluşturulmuştur. Uygulama aşamasında, veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Kapadokya'da gerçekleştirilen günlük turlara katılan yerli ve yabancı turistler oluşturmaktadır. Veriler 133 yerli ve 167 yabancı olmak üzere toplam 300 turistten toplanmıştır. Kurulan model yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Yapılan yol analizi sonucu elde edilen bulgular; duyusal ve duygusal deneyimin destinasyon prestiji üzerine olumlu ve anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermektedir. Aynı zamanda araştırma bulguları, duyusal ve duygusal deneyimin destinasyon prestiji üzerine etkisinde tur türünün düzenleyici rolü olduğunu göstermektedir. Cappadocia region is one of the region with a unique geography in the world. Although the borders of the Cappadocia region differ according to the historical periods, the image perceived when Cappadocia is mentioned today is the Uçhisar-Ürgüp-Avanos triangle where the rock formations are concentrated.Cappadocia region is a highly demanded destination in terms of tourism. Considering that each destination has different characteristics, the Cappadocia region is a relatively more boutique destination than other destinations in Turkey. Travel agencies active in the region play a major role in regional development. Especially applied daily tours are very valuable in terms of promotion of the destination. There are two daily tours that have become popular with travel agencies in the area and these are called red tour and green tour. The red tour is shaped in the triangle of Uçhisar-Ürgüp-Avanos. The green tour covers the points away from this triangle (Kaymaklı-Derinkuyu Underground Cities, Aksaray Ihlara Valley and Selime Monastery).The purpose of this study is to determine the effect of tourists daily tour experiences on their destination prestige perception. At the same time it is aimed to determine the effect of experience types on destination prestige in specific tour type. Experiential marketing and dimensions were used to measure daily tour experiences. At the same time, the concept of brand prestige has been associated with destination prestige in order to determine its impact on destination prestige. Within the scope of the research, firstly, the theoretical framework was created by scanning the domestic and international literature on the variables that constitute the subject of the study. Questionnaire technique was used as a data collection method during the implementation phase. The universe of the research is composed of local and foreign tourists participating in daily tours in Cappadocia. The data were collected from a total of 300 tourists, 133 local and 167 foreign. The established model was tested by structural equation modeling. The results obtained from the road analysis show that sensory and emotional experience have no positive and meaningful impact on destination prestige. At the same time, research findings show that the type of tour has a regulatory role in the impact of sensory and emotional experience on destination prestige.
Collections