Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde `Keloğlan` çizgi filminin kültürel etkileşim ögesi olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilk olarak Türk kültürünü, kültürel etkileşimi ele alınacaktır. Kültür unsuruna değinildikten sonra ise, çizgi filmlerin dünya genelinde ve Türkiye özelinde ortaya çıkışı hakkında bilgi verilerek, TRT Çocuk kanalında yayınlanan Keloğlan çizgi filmi ele alınacak, bu çizgi filmin 2013-2019 yılları arasında yayınlanan 71 bölümünde yer alan kültürel ögeler analiz edilip incelenecektir. Böylece Keloğlan çizgi filminde ortaya çıkan kültürel ögelerin yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında ne gibi faydalar sağlayabileceği hakkında da görüşler ortaya konulacaktır. Çalışmamızın birinci bölümünde araştırmanın önemine, amacına, sınırlıklarına ve problemlerine değinilmiştir. İkinci bölümde ise dil nedir sorusu üzerinden yola çıkılarak ana dili, yabancı dil öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi, kültür, kültürün işlevi, Türk kültürü, kültürel etkileşim gibi unsurların tanımlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde televizyon ve çizgi filmden yola çıkarak, çizgi filmlerin televizyon tarihindeki yerine, dünyada çizgi filmlerin, animasyonların gelişimine ve Türkiye'de nasıl ortaya çıktığına dair bilgiler yer almaktadır. Dördüncü bölümde Keloğlan'ın Anadolu kültüründeki halk arasındaki yerine, Keloğlan çizgi filminin nasıl ortaya çıktığına ve Keloğlan çizgi filminde yer alan karakterlerin analizine yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise TRT Çocuk kanalında 71 bölüm olarak yayınlanan Keloğlan çizgi filminin her bölümü teker teker incelenerek her bölümde karşımıza çıkan ögeleri tablolar halinde ele alındıktan sonra, özelinde ortaya çıkan kültürel ögelerin Anadolu kültüründeki manalarına ve konumlarına görseller şeklinde yer verilmeye gayret gösterilmiştir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Keloğlan çizgi filminin kullanılmasının önemine dair grafikler oluşturulmuş ve değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: TRT Çocuk, kültürel etkileşim, Keloğlan, çizgi film, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi In this study, we will strive to address Turkish culture and cultural interaction for the first time. After addressing the cultural element, the Keloğlan Cartoon, which was broadcast on TRT Children's channel by giving information about the emergence of cartoons around the world and in Turkey, will be examined in terms of cultural elements in Turkish culture in the 71 episodes of this cartoon aired between 2013 and 2019. Thus, opinions will be made about what the cultural elements that emerge in the Keloğlan cartoon can benefit in the field of teaching Turkish as a foreign language. In the first part of our study, the importance, purpose, limitations and problems of research were discussed. In the second part, the definitions of elements such as native language, foreign language teaching, Turkish teaching as a foreign language, AODÇ, culture, the function of culture, culture, turkish culture, cultural interaction are included in the question. The third part includes information about the development of cartoons, animations and how cartoons emerge in Turkey, instead of television history based on television and cartoons. In the fourth episode, Keloğlan's position among the people in Anatolian culture, how the Keloğlan cartoon appeared, and the analysis of the characters in the Keloğlan cartoon were included. In the fifth episode, every part of the Keloğlan cartoon, which was published as 71 episodes on TRT Children's channel, was examined one by one and evaluated the elements that appeared in each episode into paintings, and the cultural elements that appeared in the special section sat is shown in the form of visuals on the meanings and positions of anatolian culture. In this section, the importance of using keloğlan cartoon syllabus in Turkish teaching as a foreign language was evaluated with graphs as a subtitle.Keywords: TRT children channel, cultural interaction, Keloğlan, cartoon, Turkish teaching as a foreign language
Collections