Paramedıklerın kısa eğitim modülü sonrasında genişletilmiş acil travma ultrasonografi görüntülerini tanıyabilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Paramedıklerın Kısa Eğitim Modülü Sonrasında Genişletilmiş Acil Travma Ultrasonografi Görüntülerini Tanıyabilmesi` Giriş ve Amaç: Genç popülasyonda dünyada ve ülkemizde travmaya bağlı ölümler arasında 1. sırayı almaktadır. Travma sonucu oluşan yaralanmalar hayati fonksiyonları etkileyebilmekte ve hızlı tanı ve müdahale gerekmektedir. Paramedikler hastane öncesi ve sonrasında acil bakım hizmetlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu bağlamda paramedikler, hastane öncesinde hastaların sorunlarını tanıyarak hem primer bakı yapıp hem de triajlama yaparak hasta için en uygun sağlık merkezini belirlemelidir. Çalışmamızda FAST eğitimi için bir saatlik bir kısa eğitim modelinin daha önce bu konuda eğitimi olmayan paramediklerin görsel becerisini artırıp artırmayacağını test etmek amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Çalışmamız Prospektif deneysel olarak planlandı. E-FAST USG konusunda hiçbir deneyimi olmayan 27 paramedik mezunu sağlık personeline kısa eğitim modülü öncesi (İlk test) ve sonrasında (son test) uygulayarak eğitim sonrası normal ve patolojik vaka görüntülerini ayırmadaki başarıları değerlendirildi. Katılımcıların demografik verileri (Cinsiyet, yaş, iş deneyimleri), anket sorularına verdikleri yanıtlar dosyalarına kaydedildi. Daha sonra elde edilen verilen SPSS'e aktarılarak istatistiksel analiz yapıldı. Örneklem grubunun normal dağılıp dağılmadığını anlamak için Kolmogorov-Smirnov normallik testi yapıldı. Kategorik değişkenlerin özet değerleri için sayı ve yüzde değerleri verildi. Normal dağılmayan bağımsız ikili değişkenleri karşılaştırmak için Pearson Ki Kare Testi kullanıldı. Tün analizler %95 güven aralığında yapıldı. İstatistiksel anlamlılık için p<0.05 olarak kabul edildi. Bulgular: Çalışma 27 katılımcı ile yapıldı. Katılımcıların %55,6'sı kadın idi, %74,1'i yeni mezun ve yaş ortalamaları 21,58 ± 9,60 yıl idi. İlk test ve son teste katılımcıların verdikleri yanıtlar değerlendirildiğinde; İlk testte birçok soruda katılımcıların anlayamadım yanıtı var iken eğitim sonrasında neredeyse tüm testler için fikir yürütülebildiği görüldü. Katılımcıların İlk test ve son teste doğru yanıt oranlarına bakıldığında istatistiksel olarak anlamlı artış görüldü (p<0,001). İlk testte en az transtorasik bölgede doğru yanı görülürken eğitim sonrasında doğru yanıt oranı istatistiksel anlamda artış gösterdi. Son testte en az sol plevral bölge sorularında doğru yanıt verildiği görüldü. Sonuç: Çalışmamızda hiçbir E-FAST USG deneyimi olmayan paramediklerin eğitim sonrasında normal ve anormal vaka görüntülerini ayırt etmede oldukça başarılı olduklarını ve 28 başarılarının istatistiksel olarak anlamlı derecede (bölgelere göre değerlendirildiğinde minimum %12,1; maksimum %76,9 oranında; p<0,001) arttığı görüldü. 29 SUMMARY `Paramedics Recognizing Extended Trauma Ultrasonography Images After Short Training Module` Background and aims: It ranks first among the deaths due to trauma in the young population in the world and in our country. Traumatic injuries can affect vital functions and require rapid diagnosis and intervention. Paramedics constitute an important part of emergency care services before and after hospitalization. In this context, paramedics should identify the most appropriate health center for the patient by recognizing the problems of the patients before the hospital and performing both primary care and triage. In our study, it was aimed to test whether a one-hour short training model for FAST training would improve the visual skills of paramedics who did not have training in this subject before. Materials and Methods: Our study was planned prospectively. 27 paramedic alumni who had no experience in E-FAST USG were evaluated before and after the short training module (first test) and after (final test) to assess the success of normal and pathological case images. Demographic data (gender, age, work experience) of the participants and their answers to the questionnaire were recorded in their files. Then, the data obtained was transferred to SPSS and statistical analysis was performed. Kolmogorov-Smirnov normality test was performed to determine whether the sample group was distributed normally. Number and percentage values were given for summary values of categorical variables. Pearson chi-square test was used to compare independent binary variables that were not normally distributed. All analyzes were performed at 95% confidence interval. Statistical significance was accepted as p <0.05. Results: The study was conducted with 27 participants. 55.6% of the participants were women, 74.1% were new graduates and the mean age was 21.58 ± 9.60 years. When the responses of the participants to the first and last tests were evaluated; In the first test it was seen that many questions were answered by the participants, while after the training it was possible to carry out ideas for almost all tests. When the response rates of the participants to the first test and the last test were examined, a statistically significant increase was observed (p <0.001). In the first test, at least transthoracic region showed the right side, whereas after the training, the correct response rate increased statistically. At the last test, it was seen that at least left pleural region questions were answered correctly. Conclusion: In our study, it was seen that paramedics without any E-FAST USG experience were quite successful in distinguishing normal and abnormal case images after training and 30 their success was statistically significant (minimum 12.1%, maximum 76.9%; p <0.001) when evaluated according to regions.
Collections