Hemşirelerin farklı kültürden olan hastaya yaklaşımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç; Çalışmada hemşirelerin farklı kültürden olan hastaya bakım ve tedavi sırasında yaklaşımlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem; Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmada, Ocak-Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul ili Anadolu ve Avrupa yakasında yer alan iki eğitim araştırma hastanesinde görev yapan 205 hemşire örneklemi oluşturmuştur. Veriler anket formu ve Hemşirelerin Farklı Kültürden Hastaya Yaklaşım Formu ile toplanmış olup, ankette; hemşirelerin sosyo demografik özelliklerini içeren yedi soru, kültürel birikimine yönelik yedi soru ve formda ise; hemşirelerin farklı kültürden hastaya yaklaşımlarına yönelik kırk beş soru yer almıştır. Çalışmada elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik yöntemler ve bağımlı, bağımsız değişkenler arasındaki farklar X² ile analiz edilmiştir. Bulgular; Hemşirelerin Farklı Kültürden Olan Hastaya Yaklaşımları veri toplama formunun Alpha katsayısı 0,903 olarak bulunmuştur. Hemşirelerin Farklı Kültürden Olan Hastaya Yaklaşımları veri toplama formundan aldıkları puanlar ile tanımlayıcı özellikleri karşılaştırıldığında yabancı dil bilme ile farklı kültürden hastaya yaklaşım arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olduğu belirlenirken sosyo demografik özelliklerle arasındaki farklılıkların anlamlı olmadığı saptanmıştır. Sonuç; Araştırma sonucunda yabancı dil bilen hemşirelerin farklı kültürden hastaya bakım verirken daha az zorluk yaşadıkları saptanmıştır. Hemşirelik eğitimi verilen kurumlarda ve hastanelerde hemşirelere yabancı dil öğretmeye yönelik eğitim verilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Kültürlerarası Yaklaşım, Kültürlerarası Hemşirelik, Kültürlerarası Bakım Aims and Objectives; The purpose of this study is to determine the approaches of the nurses to the patients from different cultures during nursing and treatment. Methodology; In this descriptive study, 205 nurses working in two education and research hospitals located on the Anatolian and European sides of Istanbul between January and April 2019 formed the sample. Data were collected by questionnaire form and Nurses' Approach to Patients from Different Culture Form. seven questions including socio-demographic characteristics of nurses, seven questions and forms for cultural accumulation; Forty-five questions about nurses' approaches to patients from different cultures were included. The data obtained in this study were analyzed by using descriptive statistical methods and the differences between dependent and independent variables by X².Findings; The Alpha coefficient of the nurses' approach to the patient from different cultures data collection form was found to be 0.903. When the scores obtained from nurses' data collection form and their descriptive characteristics were compared, it was determined that there was a statistically significant difference between knowing a foreign language and approaching the patient from different cultures, while the differences between socio-demographic characteristics were not significant. Conclusion; As a result of the study, it was found that nurses who speak foreign languages had less difficulty in caring for patients from different cultures. In nursing institutions and hospitals, it is recommended that nurses should be trained to teach foreign languages. Key Words: Intercultural Nursing, Intercultural Approach, Intercultural Care.
Collections