Yakacık-Pendik istasyonlarının (İstanbul metrosu) mühendislik jeolojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul gerek tarihi gerekse jeopolitik konumu sebebiyle çok kalabalık bir nüfusa sahiptir. Nüfusun kalabalık olması ulaşım sorunlarını da beraberinde getirmektedir. Bundan dolayı İstanbul'da bir çok metro projesi gerçekleştirilmektedir. Kadıköy-Pendik hattı İstanbul metro projesinin yapımı devam eden bölümlerinden biri olup, güzergah üzerinde yer alan Yakacık ve Pendik İstasyonlarının mühendislik jeolojisi bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Çalışma alanında ve yakın civarında kaya birimleri grovaklardan ve karbonatlı şeyllerden oluşmaktadır. Çalışma alanında 20 metre derinliğe kadar ulaşan istasyon kazılarında püskürtme beton, zemin/kaya bulonu, mini kazık ve ankraj gibi iksa sistemleri kullanılmıştır. Bu kazı destek sistemlerinin saha uygulama esasları incelenmiştir. Istanbul has a high population due to its historical background and its geopolitical position. This high population brings the transportation issues in its wake. Because of this reason many subway projects are constructed in İstanbul. Kadıköy-Pendik line is one of the ongoing construction sections of İstanbul Subway. Subject of this thesis is engineering geology of Yakacık and Pendik station which are located on this line. Rock units are consists of greywacke and carbonated shale. Station excavation are up to 20 meters in the study area and excavation support systems are used such as shotcrete, soil/rock bolt, piles and anchors. And also, geotechnical applications principles of these systems were evaluated in this study.
Collections