A* algoritması ile takım tabanlı yapay zeka modülü geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; bilgisayar oyunlarının tarihi incelenerek, bilgisayar oyunları karakterlerinin AI (Artificial Intelligance, Yapay Zekâ) sistemleri analiz edilmiştir. Savaş temalı ve yapay yaşam temalı oyunların sahip oldukları gelişmiş yapay zekâ sistemlerinden olan Team-Based AI (Takım Tabanlı Yapay Zekâ) sistemi araştırılmıştır. FPS (First Person Shooter, Birinci Şahıs Nişancı) türündeki oyunların takım tabanlı yapay zekâ sistemlerinin çalışmaları analiz edilmiştir. Bu sistemlerin kullandığı Dijkstra, Best-First Search (en iyi ilk arama) ve A* (A Star, A Yıldız) gibi yol bulma (pathfinding) algoritmaları karşılaştırılmış ve A* algoritmasının en hızlı ve etkili yol bulma algoritması olduğu görülmüştür.A* algoritması ile yeni nesil oyunlardaki yapay zekâlı karakterlerin oluşturduğu takımların birlikte hareket ederek değişken oyun içi durumlara karşı adapte olup strateji değiştirebildikleri tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, savaş temalı örnek bir FPS oyunun takım tabanlı yapay zekâ modülü geliştirilmiştir. Bu modül Unity 3D oyun motoru ile oluşturulmuştur. Geliştirilen modül çalıştırılarak kullanıcının lider konumda olduğu takım ile düşman takımın karşılaşma durumunda sergiledikleri davranışlar gözlemlenmiştir. Oyun içi oluşabilecek her türlü durum karşısında yeni stratejiler belirleyerek öğrenme becerisi gösteren karakter yapay zekâ sistemleri üzerinde çalışılmıştır. Bu çalışmaların doğrultusunda, A* algoritmasını kullanarak geliştirilen takım tabanlı yapay zekâ sistemleri ile, dinamik ve öğrenebilen oyun karakterlerinin gerçekçi hareketler sergileyerek oyun içi gerçekçiliği üst düzeye taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. In this thesis the history of the of the computer games were studied and AI systems of the computer games characters were analyzed. Team-Based AI system was investigated that is one of the advanced artificial intelligence system of the war-themed and artificial life-themed games. Operations of the First Person Shooter game's Team Based AI systems were analyzed. Advanced pathfinding algorithms of this systems like the A*, Dijkstra and Best-First Search Algorithms were compared and it was seen that A* algorithm is the best efficent and fastest patfinding algorithm.It was identified that AI character teams of the new generation games with A* algorithm, could change their strategies to adapt to variable game situations with working together. With this study, Team-Based AI module of an example war themed FPS game is developed. This module is created with Unity 3D game engine. User ruled team and enemy team's fighting situations behaviors were observed with running this module. Character artificial intelligence systems were studied which are capable of learning to identify new strategies for any in-game situaitons. With these studies it was concluded that the elements such as playability and realism that are indispensable for the next generation games can move to the next level with dynamic game characters with team-based artificial intelligence using A* algorithm.
Collections