Üniversite giriş sınavına hazırlamada laboratuvar çalışmalarının yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BOLUM IV ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde, araştırmanın amacı, veri kaynaklan, uygulanan istatistiksel yöntemler, örneklem ve elde edilen bulguların genel bir özeti yapılarak bu bulgulardan çıkartılan sonuçlar belirlenecek ve son olarak da elde edilen bulgu ve ulaşılan sonuçlardan geliştirilen öneriler sunulacaktır. Özet Bu araştırmada Üniversite Giriş Sınavı'na hazırlamada mevcut laboratuvar çalışmalarının yeri ve öneminin öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma giriş, metodoloji, bulgular ve yorumlar, özet, sonuç ve öneriler olmak üzere dört bölüm altında toplanmaktadır. Tarama türünde yürütülen araştırmada, iki grup için ayrı ayrı anket hazırlanmıştır. Öğretmenler için 34 öğrenciler için ise 24 maddelik bir anket formu geliştirilmiştir. Geliştirilen anket formu konu ile ilgili tez danışmanı ve öğretim görevlilerinin görüş ve önerilerine sunulmuştur. İki ayrı gruba yönelik olarak geliştirilen anket 20 öğretmene ve 40 öğrenciye uygulandıktan sonra anket formuna son şekli verilmiştir. Anket Uşak ili lise ve dengi okullarında görevli 69 fen grubu öğretmeni ile lise son sınıfta okuyan 324 fen bölümü veya fen dersleri almış öğrenciye uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), x2 (square) testi kullanılarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Ancak veri dağılımı x2 testi uygulama imkanı vermemiştir.Analiz sonucu elde edilen veriler tablolara yerleştirilmiştir.64 Araştırma sonucunda laboratuvarların gerek araç-gereç gerekse kullanım yönünden yetersizliği ortaya çıkmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin bilgi, beceri eksikliği ve Üniversite Giriş Sınav'lannın eğitim-öğretim sistemine etkilerinden dolayı, laboratuvar kullanımına karşı olumsuz tutum içerisinde oldukları görülmektedir. Bu laboratuvar çalışmasına karşı olumsuz tutum öğrencilerde daha bariz olarak görülmektedir. Sonuç Bu araştırmada elde edilen bulgulara dayanarak tesbit edilen sonuçlar şunlardır. 1. Fen derslerinin öğretiminde laboratuvar çalışmalarına yer vermede; öğretmenlerin görev yaptığı okul türü, yaş, kıdem, cinsiyet, öğrenim durumu, branş ve haftalık ders saatine göre farklar olup olmadığı test edilmek istenmiş fakat beklenen değerin 5'in altına düştüğü, tablo göz sayısı %20'nin üzerine çıktığı için x2 testine imkan vermemiştir, ancak araştırma verileri yüzdelik(%) olarak değerlendirildiğinde; yaşı ilerlemiş ve haftalık ders saat yükü fazla olan öğretmenlerin laboratuvan daha sık kullandığı söylenebilir (Tablo 3-9). 2. Liselerimizde laboratuvar çalışmalarının yapılması için araç-gereç yetersizliği mevcuttur (Tablo 10). 3. Öğretmen ve öğrenciler laboratuvar çalışmalarında geçen süreyi yetersiz görmektedirler (Tablo 11). 4. Liselerimizde fen derslerinin öğretiminde laboratuvar `arasıra` kullanılmaktadır (Tablo 12). 5. Liselerimizde fen derslerin teorik öğretiminde soru-cevap ve anlatım yöntemi kullanılmakta, laboratuvar çalışmalarında ise daha çok grupla çalışma deneyi ve gösteri yöntemi kullanılmaktadır (Tablo 13-14).
Collections