Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yazılımların taşıması gereken eğitsel özellikler ve bazı eğitim yazılımlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖEET Bu araştırmada, bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının taşıması gereken eğitsel özellikler tesbit edilmeye çalışılmış ve bazı eğitsel yazılımlar (Kimya, Maternatik5, Almanca, İngilizce, Hayat Bilgisi, Coğrafya, Matematik6, Matematik?) değerlendirilmiştir. Konuya ilişkin veriler, ilgili literatürden ve geliştirilen Yazılım Değerlendirme Formu' na verilen cevaplardan elde edilmiştir. Literatür taraması altı aylık bir zamanda gerçekleştirilmiş ve taramada Türkçe ve İngilizce kaynaklara ulaşılmıştır. Literatür taraması sonucu elde edilen verilerden yola çıkarak `Yazılım Değerlendirme Formu` geliştirilmiştir. Form uygulanmadan önce uzman görüşüne sunulmuş ve yeniden düzenlenmiştir. Formun son şeklini almasından sonra, yazılımlar araştırmacı ve Eğitim Bilimleri alanındaki 6 öğretim elemanı ve bir bilgisayar uzmanı tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın kuramsal çerçevesi içinde; yazılım alanındaki gelişmelerden, bilgisayarın eğitim kurumlarında kullanım alanlarından, eğitsel yazılıra türlerinden ve BDÖ' de yeni teknolojilerden söz edilmiş ve yazılımların eğitsel özellikleri tesbit edilmiştir. Değerlendirme bölümünde yazılımlar, MEB' nın ölçütleri ve araştırmacı tarafından tesbit edilen ölçütler açısından değerlendirilmiştir. Değerlendirilen yazılımlar bireysel farklılıkları dikkate almamaktadır. Ayrıca öğrenci ile etkileşim ve bilgisayar imkânlarından yararlanma hususlarında yetersizdir. Yazılımların kullanımınailişkin bilgi verilmemesi ve dersin zorluk derecesinin, sunuş hızının vb. öğrenci tarafından belirlenememesi önemli eksikliklerdir. VI NECESSARY EDUCATIONAL FEATURES OF COURSEWARE IN CAI - THE EVALUATION OF SOME COURSEWARES ABSTRACT In this study, necessary educational features of coursewares in CAI have been specified and some coursewares have been evaluated. The data have been taken from the related literature and gathe red-answers by `Courseware Evaluation Form`. Reviewing literature has been made for six months. During this period, Turkish and English sources have been obtained. Courseware Evaluation Form has been developed by reviewing the results of literature. Before practicing, the form has been examined by professionals and than re-form again. The selected coursewares have been evaluated with using the form by professionals. In this study, teorical section consists of the improvement of coursewares, the areas of using computer in education, types of courseware, recent technology in CAI and determined educational features. In the evaluation section, coursewares have been evaluated with using measures which determined by Educational Ministry and researcher. The most important findings are; coursewares don't consider ths individual differences, interaction with students and don' t sufficiently use the advantages of computer. Besides in coursewares, the information about how to use the program wasn' t IIIgiven. All of these defects decrease the quality of coursewares. IV
Collections