Demirkapı tüneli (İbradı-Antalya) mühendislik jeolojisi incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akdeniz bölgesinin Antalya ili sınırları içerisinde, Antalya ilini daha kısa bir yol güzergah ile İç Anadolu'ya bağlamak amacı ile Başlar köyü (Antalya-İbradı) yakınlarında Demirkapı Tüneli inşaası yapılmaktadır. Bu proje kapsamında yapımı devam eden tünelin mühendislik jeolojisi incelemesi ve kaya kütle sınıflamalarına göre sınıflandırması bu tez çalışmasının konusunu oluşturmaktadır.Demirkapı Tünel güzergahı, Anamas-Akseki Otoktonuna ait birimler olan Triyas yaşlı Kasımlar formasyonu, Menteşe dolomiti, Leylek kireçtaşı ve Triyas-Jura yaşlı Üzümdere formasyonu içinde kalmaktadır. Güzergahta yer alan birimlerde ayrıntılı süreksizlik ölçümleri yapılarak Kaya Kütle Sınıflama Sistemlerinden Rock Mass Rating (RMR), Q-Sistem (Q), Rock Mass Quality Rating (RMQR) güzergaha uygulanmıştır. Tünel güzergahı 9 yapısal bölgeye ayrılarak her yapısal bölge için en iyi, en kötü ve ortalama koşullar için değerlendirmeler yapılmıştır. Yapılan değerlendirmelere göre güzergahta RMR kaya sınıfı orta kaya ile zayıf kaya ve desteksiz açıklık 60cm ile 2,6m, desteksiz kendini tutma süresi ani çökme-6 gün arasında değiştiği, Q kaya sınıfı iyi kaya, orta kaya, zayıf kaya, çok zayıf kaya ve desteksiz tavan açıklığı 82cm ile 5,02m, tavan destek basıncı 0,31kg/cm2 ile 4,58 kg/cm2arasında değiştiği belirlenmiştir. RMQR kaya sınıfı iyi kaya ve orta kaya olarak belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Demirkapı tüneli, kaya kütle sınıflaması, RMR, Q, RMQR In the province of Antalya within Akdeniz region, close to Baslar village, Demirkapı Tunnel construction is in progress in order to connecting Central Anatolia with a shorter road route to the province of Antalya (Antalya-İbradı). The geological examinations on rock mass classifications of this ongoing tunnel construction fundamentally bear the scope and objective of this dissertation.Demirkapı tunnel route is in where Anamas-Akseki autochthonous remains within Triyas Kasımlar formation, Mentese dolomite, Leylek limestone and Triyas-Jura Üzumdere formation. The detailed discontinuity rock mass classification test systems Rock Mass Rating (RMR), Q-System (Q) and Rock Mass Quality Rating (RMQR) are applied where sampling units located in itinerary route. The tunnel route is divided into 9 structural zone, then, assessments are concluded accordance to the structural conditions of each region such as the best, the worst, and average. According to the assessment route based on extrapolations RMR rock with weak rock, unsupported span 60cm and 2,6m unsupported stand up time sudden crash-6 day, Q system rock class between good rock, fair rock, weak rock very weak rock and unsupported roof opening 82cm to 5,02m, roof support pressure 0,31kg/cm2 to 4,58kg/cm2. The RMQR rock class is idefined as a good rock and average in our assesment.Keywords: Demirkapı tunnel, rock mass classification, RMR, Q, RMQR
Collections