İşletmelerde pazarlamanın ahlaki (etiksel) yönlü sorumlulukları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YUKSEKL1SANS TEZ OZETI İŞLETMELERDE PAZARLAMANIN AHLAKİ (ETIKSEL) YONLU SORUMLULUKLARI Türker GÖKSEL İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aralık 1999 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Berrin YÜKSEL Günümüzde insanların, daha fazla bilgilenmiş olarak ürün ve hizmet tercihlerini yaptıkları gözlenmektedir. Gerçekleştirilen çalışmada, işletmelerdeki pazarlama faaliyetlerinin yerine getirilmesinde, sosyal ve ahlâki sorumluluk taşıması gereken alanları ortaya koyabilmek için dört bölüme yer verilmiştir. Birinci bölüm, çalışmaya giriş niteliğindeki genel bir bölümü oluşturmaktadır. Ahlâk ve sosyal sorumluluk kavramlarının önemi ve gayesi üzerinde durulan bu bölümde, ayrıca bu kavramların tarihsel gelişimlerine değinilmiş, diğer sosyal bilimlerle olan ilişkileri gözden geçirilmiş ve genel olarak pazarlama biliminin gelişimi ve toplumsal yaşamdaki yeri vurgulanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, iş ahlâkı kavramının sınırları çizildikten sonra, işletmelerin sosyal ve ahlâki sorumluluk alanlarının çerçevesi belirlenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise, günümüz pazarlama ahlâkı ve pazarlamada yaşanan ahlâki boyutlar, pazarlama ahlâkmdaki gelişmeler ve pazarlama ahlâkı ilkeleri çerçevesinde Am irdelenmiş, pazarlamada zamanla yaşanan ahlâki sorunlara, işletmelerde günümüz pazarlama ahlâkına yönelik geliştirilen davranışlarla cevap aranmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölüm uygulamaya ayrılıp, diğer üç bölümde irdelenmeye çalışılan bilgilerden yararlanılarak, Afyon ilindeki gıda sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde gerçekleştirilen araştırmanın kapsamı, bulguları, sonuçları ve değerlendirilmesi bu son bölüm içinde incelenmiştir. i IV ABSTRACT THE ETHICS RESPONSIBILITY OF MARKETING IN BUSINESS ENTERPRISES Türker GÖKSEL Business Enterprises Main Discipline Afyon Kocatepe University Social Sciences Institute, December 1999 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Berrin YÜKSEL Today people have more knowladge about preference of product and service. In the light of this diognosis social and ethics responsibility of business emprises must be done. These are given in four parts. First part is a general part about entrance of work. This part is about ethics and social responsibility's conceps importance and aim. It tovehed these concepts historical development, the other soc'al knowladges and relation between them are looked over. Generally the knowladge of marketing development and the position of social life is tried to emphosize. In the second part work ethics concept's limits are underlined and business enterprise, social and ethichs responsibility areas are tried to emphosize. In the third part the ethics of today's marketing and the dimension of ethics living in marketing, the development of marketing ethics and the principles are questioned. And it is tried to answeredtoday's business of marketing ethics attitude. iV The fourth part is about practice. We benefit from the knowladge of other three parts. The capital business emprises which are functioning in food sector in Afyon is done a research.This research's extentation, finding and results are examined in this last part. Â
Collections