Mermer sektörünün rekabet analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
u ÖZET Ikibinli yıllara girdiğimiz şu günlerde küreselleşme ve rekabet kavramları büyük önem kazanmıştır. Küreselleşme ile birlikte dünya küçülmüş; ülkeler ve sektörler açısından etkilenme artmıştır. Bu aşırı rekabetçi yapıda ülkelerin ve sektörlerin ayakta kalabilmesi için bir takım rekabet stratejileri ortaya konarak, sorunlara çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışmamızda küreselleşme ve rekabet stratejileri çerçevesinde Türk Mermer Sektörü ele alınmış ve rekabet analizi yapılarak çözüm önerileri ortaya konulmuştur. Çalışmamız dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde rekabet ve rekabet üstünlüğü kavramları üzerinde durulmuş, getireceği faydalar ortaya konulmuştur. İkinci bölümde rekabet stratejileri çeşitli yönleriyle incelenmiştir. Üçüncü bölümde küreselleşme ve küreselleşmenin rekabete etkisi ele alınmıştır. Küreselleşmenin kaynaklara, pazarlara ve işletme yönetimlerine, stratejilere ne gibi etkiler oluşturduğu incelenmiştir. Dördüncü bölümde küresel pazarda yer alan Türk Mermer Sektörünün rekabet analizi yapılarak sorunlarına çözüm önerileri sunulmuştur. m ABSTRACT Today, when we are entering into the year 2000, the concepts of globalization and competition have gained great importance. With the emerge of globalization, the world became smaller and globalization had a great influence on most of the countries and sectors. As it is too difficult for these countries and sectors to stand such excessive competition, there have been made some suggestions to solve the problem. In this work, our main concern will be the Turkish Marble Sector regarded in the framework of globalization and competition strategies and we will analyze competition by suggesting solutions to the problem. This work is divided in to four chapters: In the first chapter, we will focus on the concepts of competition, superiority of competition and their advantages. In the second chapter, strategies of competition are examined in detail. In the third chapter, we will deal with globalization and its effects both on competition and on sources, marketing, business manegement and strategies. Finally, in our fourth chapter, we will analyze Turkish Marble Sector competing in the global market and suggest solutions to the problem.
Collections