Hizmet işletmelerinde kalite maliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Günümüzdeki rekabet ortamında hizmet üreten işletmeler sürekli kâr elde etmek için kaliteye çok önem vermektedirler. Çünkü işletmelerin hayatlarını devam ettirebilmeleri kârlılıkları ile orantılıdır. İşletmelerin çalışmalarını kalite üzerine yoğunlaştırmanın da bir bedeli vardır. Bu bedel kalite için katlanılan fedakarlıkları ifade eden kalite maliyetleridir. Kalite maliyetleri; işletmenin üretim öncesi ve sonrasında ortaya çıkabilecek hataları önlemek veya ortadan kaldırmak için katlanılan fedakarlıkların parasal ifadesidir. İşletme yönetimi işletme ile ilgili politikaları belirlerken kalite maliyetlerini bir araç olarak kullanmaktadır. İşletme yönetiminin kalite maliyetleri bilgilerine kolaylıkla ulaşılabilmesi ve kullanılabilmesi ancak bu maliyetlerin muhasebeleştirilmesi ile mümkün olmaktadır. Bu nedenle işletmelerin kalite maliyetleri ile muhasebesine önem vermeleri gerekir. Bu çalışmada hizmet işletmelerinde kalite maliyetleri sisteminin organizasyonu ve kalite maliyetlerinin muhasebesi üzerinde durulmuştur Ill ABSTRACT Since the survival of the firms in the present competitive environment depends mainly on their profitabilities, firms in the service sector give high importance for getting constant profit. However, the focus of the firms upon quality, naturally, brings its cost. This cost derives from extra-expenditures for achieving better quality and, therefore, called quality costs. They represent financial sacrificies taken by the firm to prevent or overcome the defects that might emerge before or after production. The managing team of the firm use quality costs as an instrument in determining the policies related to the firm. Their ability to reach and use easily the data on the quality costs depends strictly on whether they are recorded via appropriate accounting methods. Therefore, it is necessary for the firms to give importance to the qulity costs as well as their accounting technics. In this study, organisation of the quality costs system in the service sector firms is examined together with the accounting of quality costs
Collections