Uluslararası pazarlamada ambalaj karmasının oluşturulması ve Afyon`daki mermer firmalarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Firmalar için yoğun bir rekabetin yaşandığı günümüzde girişimciler ve yöneticiler ulusal ve uluslararası pazarlarda başarılı olmak ve bu sayede firmalarının sürekliliğini sağlamak için büyük çaba harcamak zorunda kalmaktadırlar. Firmaların hedef pazarlarında başarılı olmasının koşullarından belki de en önemlisi o pazara uygun pazarlama karmasını oluşturmasına bağlıdır. Bunun yanında günümüzde pazarlama karmasının beşinci unsuru olarak görülen ambalajlama firmalar için iyi bir pazarlama organizasyonunun temel şartı olmuştur. Ulusal ve uluslararası pazarlama faaliyetleri içinde önemli bir yer tutan ambalajlama tüm boyutlarıyla rekabetin arttığı günümüzde bütün dünyada her geçen gün önem kazanmaktadır. Ambalajın giderek önem kazanmasını sağlayan somut nedeler arasında gelişen süpermarketçilik anlayışı, tüketicilerin yaşam standartlarının değişmesi, bunun sonucunda ihtiyaçlarının ve satın alma davranışlarının değişmesi gibi faktörler gösterilebilir. Ambalajlama günümüzde artık sadece koruma işlevini değil bunun yanında ürünün kalitesini muhafaza etmek, ürüne ticari bir çekicilik kazandırma, nakliyeyi ve depolamayı kolaylaştırmak, ürün hakkında tüketiciye bilgi vermek ve ürünün pazarda tutundurulması ile ilgili bir takım işlevleri yüklenerek firmalar için hedef pazarlara uygun bir ambalajlama karmasının oluşturulması bir zorunluluk olmuştur. ABSTRACT Nowadays, in intensive competition conditions, entrepreneurs and directors need to show great effort to succeed in the national/ international market and to make firms survive. Maybe the most important conditions for a firm to succeed are to establish its marketing instruments. Moreover, the package, the fifth instrument of marketing has emerged as the basic condition of marketing organisation. Packing, which plays a central role the national or international marketing, gains importance day by day. The factors that take important part in this development could be counted as the developing understanding of supermarket management, change in the life styles of consumers which also bring fort the change in necessities and consumer behaviours. The package not only covers the products, but also protects its quality, and gives it a different attraction, makes transportation and storage easier, kind of informs the consumer about the product. Because the package performs all these functions, firms feel necessity to form a package appropriate for target consumers.
Collections