İlköğretim öğrencilerinin ders katılımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öğrencilerin derse katılımlarının neden düşük ve istenilen ölçülerde olmadığı konusunda ilköğretim okullarında öğretmenlik yapan 300 öğretmen ve bu okulların üst sınıflarındaki 381 öğrenci üzerinde anket uygulayarak bir çalışma yapılmıştır. Ana hipotezimiz, öğrencilerin okula başladıkları ilk yıllarda derse katılmaya son derece istekli ve hazır oldukları, ancak zaman içinde gerek öğretmenlerin tutumları gerekse okul ortamı ve sisteminden kaynaklanan nedenlerle bu katılım arzusunun yavaş yavaş kaybolduğu şeklinde idi. Bu hipotezi, ilköğretim okullarının rahatça anket uygulanabilir ileri sınıfları üzerinde bir anket uygulayarak, benzer konularda da ilköğretim okullarında öğretmenlik yapan öğretmenlerin görüş ve tutumlarını alarak test etmeye çalıştık.Ill Öğrencilerde ve öğretmenlerde itemlere verilen cevaplara etki etmesi muhtemel bağımsız değişkenleri de devreye soktuk. Ancak öğrenciler için okulun durumu, kardeş sayısı ve baba mesleğinin cevapları etkileyeceği şeklindeki hipotezlerimiz kabul görmedi. Öğretmenler için de kıdem, medeni durum ve çocuk sahibi olup olmama değişkenleri cevapları etkilemedi. Buna karşılık öğrencilerin yaşı ve okudukları sınıf onların derse katılmasını büyük ölçüde etkiledi ve ana hipotezimizin doğruluğu konusundaki fikrimiz sağlamlaştı. öğretmen ve öğrenci görüşlerini karşılaştırdığımız bazı noktalarda da her iki grubun cevapları arasında önemli farklılıklar olduğu tespit edildi. İleride bu konudaki araştırmaların daha ileri sınıflarda da yapılması, sistemin ve öğretmenlerin hatalarının doğru olarak tespit edilmesi ve bunların ortadan kaldırılması için gerekli hizmet öncesi ve hizmet içi çalışmaların yapılması gerekmektedir. Tezin anahtar kelimeleri: öğrenci katılımı, derse etkin katılım, sınıftaki iletişim, sınıf tartışmalarına katılma This study has been made on 300 teachers and 381 students in the elementary schools about why student involvement is low and isn't at desired level. The main hyptosesis is that the students are ready and willing to involve the lesson in the first years they started school, but as time passes the desire is lost slowly because of the teacher's attidutes, school environment.and educational system. This hypotesis is being tested by applying an enquiry to the high classes in the elemantary schools, that is applied easily. And teachers', who teaches in the elementary schools, point of view and attitudes has been taken at the same subject. We put in work the independent variables which would affect the answers. But the hypotesis mat for the students, school's condition, the number of brothers and parent's job will affect the answers isn't confirmed. And for the teachers the variables; seniority, marital status and having children didn't affect the answers. Hovewer students age and class affected their involvement and this confirmed our main hypotesis. As we compare teachers' and students' point of view, it has been seen that there were important differences in the answers. In the future, studies about this subject must be made in forward classes, system's and teachers' faults must be established truly, and as the faults must be eliminated, needed pro-service and in-service education must be determined. Key words: student involvement, effective involvement, communucation in classroom, participation in classroom discussion
Collections