Girişimci özelliklerinin ürün geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yılların popüler kavramlarından olan girişimcilik, üzerinde çok yazılan, devletlerin girişimciliğin yaygınlaşması için teşvikler verdiği önemli bir kavramdır. Girişimci deyince ilk olarak iş dünyasındaki fırsatları görüp, belli ölçüde risk alabilen yenilikçi kişiler akla gelmektedir. Ürün geliştirme ise işletmelerin pazar payını artırabilmeleri, rekabet edip devamlılığını sağlayabilmeleri için işletmelerin üzerinde durduğu hayati bir kavramdır.Bu çalışmanın temel amacı, girişimci özelliklerinin ürün geliştirmeye etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla Kocaeli ve İstanbul da küçük, orta, büyük boy işletmelerin sahipleri ya da üst düzey yöneticileriyle bir alan çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada ilk olarak girişimcilik kavramına yönelik açıklamalar yapılmış ve kişilik özelliklerine yönelik incelemeler yapılmıştır. Girişimci kişilik özelliklerinden olan yüksek özgüven, motivasyon, risk alabilme, yenilikçilik, başarma ihtiyacı ve belirsizliğe tolerans incelenerek bunlarla ilgili analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda girişimci özelliklerinin ürün geliştirmeye etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre girişimci özelliklerinden kendine güven, risk alma, yenilikçi ve belirsizliğe tolerans ile ürün yeniliği arasında bir ilişki bulunamamış, kurulan beş hipotezden biri doğrulanmış, girişimcinin motivasyonun ürün geliştirme üzerinde etkisi olduğu ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Girişimci Kişilik Özellikleri, Ürün Geliştirme, Ürün Geliştirme Süreci Entrepreneurship, one of the popular concepts of recent years, is a concept which is written about a lot and states encourage for its expansion. When entrepreneur is called, the first thing coming to mind is innovative people that can take risk at a certain scale. Product development is a vital concept that enterprises highlight to increase their market shares, compete with and provide sustainability. The main goal of this study is to present impacts of entrepreneur's characteristics on product development. With this aim, a field survey is done with owners or senior managers of small, medium and large size enterprises in Kocaeli and İstanbul. In the survey, statements about the concept of entrepreneurship are made and personal characteristics are reviewed. High self-confidence, motivation, to be able to take risk, to be innovative, need for success and tolerance towards uncertainty amongst personal characteristics of an entrepreneur are reviewed and analyzes are made about them. In the end of the research, we have tried to determine impacts of entrepreneur's characteristics on product development. According to the results of the research, no relation between self-confidence, risk taking, innovative and uncertainty tolerance and product innovation has been found out of the entrepreneurial characteristics, one of the five hypotheses established has been verified and it has been revealed that motivation of the entrepreneur has an effect on product development. Keywords: Entrepreneurship, Entrepreneur's Personal Characteristics, Product Development, Product Development Process
Collections