İlköğretim okullarındaki 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının anlama başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAPTIKLARI SESLİ OKUMA HATALARININ ANLAMA BAŞARISINA ETKİSİ Mehmet YILMAZ İlköğretim Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2000 Danışman : Doç. Dr. Tayyip DUMAN Bu araştırmada ilköğretim I. Kademesindeki 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hata türlerinin okuduğunu anlama başarısı üzerindeki etkisine bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1999-2000 eğitim - öğretim yılında, İstanbul ilinin, Ümraniye ilçesine bağlı Ömerli beldesindeki, Erdal Yılmaz İlköğretim Okulu'nun 4. sımanda bulunan 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak okuma hatalarını belirleyecek, 5 katogorili gözlem formu, buna paralel kullanılacak okuma metni ve okuduğunu anlamayı ölçen 10 soru hazırlandı. Bu araçlarla elde edilen veriler üzerinde yapılan istatistiksel analizler sonucu ortaya konan bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1. Araştırmaya katılan öğrencilerin sesli okumada en fazla `tekrar` (510) hatasını yapmışlardır. Bu hatayı, `yanlış okuma` (221), `bırakma` (86), `tekrar düzeltme` (82) ve `ekleme` (75) hataları izlemektedir. 2. 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma yaparken yaptıkları `ekleme` hatası ile okuduğunu anlama basan puanı arasındaki ilişki ( P=.021 < 0.05 ) düzeyinde anlamlı çıkmıştır.m 3. 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma yaparken yaptıkları `bırakma` hatası ile okuduğunu anlama basan puanı arasındaki ilişki (P^.OOO < 0.05) düzeyinde anlamlı çıkmıştır. 4. 4. sımf öğrencilerinin sesli okuma yaparken yaptıkları `yanlış okuma` hatası ile okuduğunu anlama basan puanı arasındaki ilişki (P=.000 < 0.05) düze yinde anlamlı çıkmıştır. 5. 4. sımf öğrencilerinin sesli okuma yaparken yaptıklan `tekrar` hatası ile okuduğunu anlama basan puanı arasındaki ilişki (P=.000 < 0.05) düzeyinde anlamlı çıkmıştır. 6. 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma yaparken yaptıklan `tekrar düzeltme` hatası ile okuduğunu anlama basan puanı arasındaki ilişki (P=.135 > 0.05) düzeyinde anlamsız çıkmıştır. 7. Cinsiyet değişkeni ile öğrencilerin okuduklarım anlama başansı arasında bir ilişki, ortalamalannm eşit olduğu için, (P=0.792>0.05) bir etkisi buluna mamıştır. IV ABSTRACT This research was applied to the fourth class students of the first level of a primary school in order to find out the impact of the types of their mistakes while reading something loudly on their comprehension success. Thirty students attending the fourth class in Erdal Yılmaz Primary School located in Ömerli, one of subdistricts of Ümraniye in Istanbul, during 1999-2000 academic year constituted the sample of the research. An observation form with five categories was used as the means of collecting data. Besides, a reading passage and ten questions testing the comprehension were prepared to be used to gether with the five category observation form. The statistic analyses of the data collected via these means were summarized below: 1. While reading loudly, the students having taken part in the research made maximum 510 `repetition`. This mistake was followed by 221 `misreading`, 86 `stopping`, 82 `re-correction` and 75 `addition`. 2. It was found out that the relation ( P=.02K0.05 ) between the `additition` mistake of the fourth class students in loud reading and success score in reading comprehension was meaningful. 3. It was found out that the relation ( P=.000<0.05 ) between the `stopping` mistake of the fourth class students in loud reading and success score in reading comprehension was meaningful. 4. It was found out that the relation ( P=.000<0.05 ) between the `misreading` mistake of the fourth class students in loud reading and success score in reading comprehension was meaningful. 5. It was found out that the relation ( P=.000<0.05 ) between the `repetition` mistake of the fourth class students in loud reading and success score in reading comprehension was meaningful. 6. It was found out that the relation (P=.135>0.05 ) between the `re-correction` mistake of the fourth class students in loud reading and success score in reading comprehension was meaningless.7. It could not be found out any relations between the variable of sex and the variable of success in reading comprehension since their averages (P=0.792 > 0.05 ) are equal.
Collections