İlköğretim 2. kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 2. Kademesinde eğitim ve öğretim gören 80 öğrenci, bu öğrencilerin velileri ve 39 öğretmen üzerinde, öğrencilerin kişilik özellikleri ile ilgili anket uygulayarak bir çalışma yapılmıştır. Bu araştırma, ilköğretim II. Kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerinin kişilik özelliklerini ve bu kişilik özelliklerinin aile ve öğretmenleri tarafından ne kadar tanındığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Afyon merkezindeki bütün ilköğretim okulları ve Anadolu Liselerinde görevli öğretmenler ile öğrenimini sürdüren öğrenciler ve öğrenci velileri araştırmanın çalışma evrenini oluşturmaktadır. Kocatepe Anadolu Lisesi, Milli Piyango Anadolu Lisesi, Fatih İlköğretim Okulu ve Yunus Emre İlköğretim okullarında, Matematik, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen bilgisi ve Yabancı Dil branşlarında görevli öğretmenler ile 100 tane öğrenci ve velileri bu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Başarılı öğrencilerin kişilik boyutlarına ilişkin öğretmenlerin görüşlerine bakıldığında, öğretmenler öğrencilerini dışadönük, duyumsama, düşünme ve yargılama boyutunda algılamışlardır. Başarısız öğrenciler, öğretmenleri ve velileri tarafından dışadönük, sezgisel, düşünme ve yargılama kişilik boyutlarında algılamışlardır. Ancak, değerlendirmelerde başarısız öğrencilerin velileri öğretmenlere göre daha fazla kararsız kalmışlardır. İlköğretim 2. kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerinin karşılaştırıldığında öğretmenlerin daha objektif oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin branşlarına göre anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Fen Bilgisi, İngilizce ve Matematik öğretmenleri, Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmenlerine göre daha gerçekçi ve tutarlı bir tavır ortaya koymuşlardır. Sonuçlarda kararsız kalma oranı da bu iki branştaki öğretmenlerde daha fazladır. Başarılı ve başarısız öğrenci velilerinin görüşleri karşılaştırıldığında başarılı öğrencilerin velileri, başarısız öğrencilerin velilerine göre daha objektif yaklaşımlar göstermişlerdir. By making a questionnaire, a research has been made the 80 students who have education in the second step the primary school on 39 teachers and on the students parents about the students personal characteristics. This research aims to find out the personal characteristics of the succesful students and the less successful ones and how many of these characteristics are known by their parents and teachers. In Afyon all the primary school and Anatolian High School teachers, all the students and their parents take part in this research. In Kocatepe Anatolian High School, Milli Piyango Anatolian High School, Fatih Primary School and Yunus Emre Primary School, the teachers of mathematics, Turkish, Social Science, Language courses and 1 00 students with their parents are the sample of this research. When we look at the opinion of the teachers about successful students, it's seen that they perceive them extraversion and in dimension of sensory, thought and judge. Less successful ones are perceived extraversion in the dimension of thought, feeling a judge. But in the evaluation the less successful students parents are more irresolute then the teachers. When the opinions of teachers and the parents about the successful and the less successful students of the primary schools second step are compared, it's seen that the teachers are more objective than the parents. Meaningful differences are seen according to the teachers branches, science, English, Math teachers bring up more realistic and consistn't attitude than the social studies and Turkish teachers. Also the ratio of hesitation in the result are more in those two branches. When the opinions of successful and less successful parents are compared, it's seen successful students parents are more objective than the less successful students parents.
Collections