Girişimcilik ile bireysel sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada toplum yararına etkileri aşikar olan ve ayrıca bireyler ve toplum açısından son derece önemli olan bireysel sosyal sorumluluk kavramıyla girişimcilik kavramı birlikte irdelenmektedir. Bu bağlanmada demografik özellikler ile girişimciliğin hem başarı ihtiyacı, güç ihtiyacı, bağlılık ihtiyacı gibi motivasyon kaynakları açısından hem de içsel kontrol odağı gibi faktörler açısından bireysel sosyal sorumluğa yansımaları gözlemlenmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek için gerekli veri seti anket yöntemiyle sağlanmıştır. Araştırma örnekleri İstanbul'da yaşayan 18 yaş üstü hali hazırda kamu ve özel sektörde çoğunlukla kimyager, öğretmen ve bilişim elemanı olarak çalışmakta olan bireylerden kolayda örnekleme yolu ile seçilen 238 kişiden oluşmaktadır. Sonuçlar, girişimciliğin gerek toplum gerekse birey için önemli olan bireysel sosyal sorumluluğa etkisinin pozitif bir şekilde olduğunu göstermektedir. Ayrıca girişimcilik özelliklerinden olan başarı ihtiyacı ile bağlanma ihtiyacının bireysel sosyal sorumluluk arasında anlamlı ve olumlu ilişki olduğu tespit edilirken içsel kontrol odağıyla bireysel sosyal sorumluluk arasında negatif yönde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışılan kurumun sahiplik durumu ile demografik özelliklerin herhangi bir farklılaşmaya neden olup olmadığı incelendiğnde kamu ve özel sektörde çalışanların ayrı ayrı bireysel sosyal sorumlulukta ve girişimcilikte farklışamadıkları fakat girişimcilik özelliklerinden içsel kontrol odağının özel sektör çalışanlarında daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Eğitim açısından yapılan incelemede ise lise seviyesinde eğitim alan kişilerin bireysel sosyal sorumluluk, bağlanma ihtiyacı ve girişimcilik düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Diğer demografik faktörlerde; cinsiyet, yaş, medeni hal ve çocuk sahiplik durumları açısından yapılan incelemede anlamlı bir farklılaşma tespit edilmemiştir. In this study, the concept of entrepreneurship is examined together with the concept of individual social responsibility which is both very important for the benefit of the individual and the society. In this context, it was observed that the reflections of demographic characteristics and the individual social responsibility perception and attitude on entrepreneurship in terms of the factors such as internal locus of control and motivation resources such as need for achievement, need for power and need for affiliation. The data set required to test research hypotheses was provided by questionnaire. Survey samples consisted of 238 individuals aged 18 and over who are currently working in the public and private sectors in Istanbul.The results show that the impact of entrepreneurship on individual social responsibility, which is important for both society and the individual, is positive. In addition, it was determined that there is a significant and positive relationship between the need for success with the entrepreneurial characteristics and the social responsibility of the individuals. When the ownership status and the demographic characteristics of the institution were examined, it was determined that the employees in public and private sectors could not differentiate in individual social responsibility and entrepreneurship, but internal control focus was higher in private sector employees. In terms of education, it was found that individuals who received high school education had higher levels of individual social responsibility, need for affiliation and entrepreneurship. For the other demographic factors, such as gender, age, marital status and being a parent, no significant differences are observed.
Collections