Bürokratik yönetimin boyutlarının kurum performansı üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bürokrasi ve bürokratik yönetimin boyutları işletmelerde önemli bir konuma sahiptir. İşletmeler pek çok farklı kriterlere göre değerlendirilmektedir. Çalışmamızda, bürokratik yönetimin boyutları kurum performans kriterleri arasındaki ilişkileri açıklama çalışacağız. Araştırma da bağımsız değişkenler olarak ifade edilen bürokratik yönetimin boyutları, hiyerarşik/emir-komuta içeren bir yapı, tanımlı iş ve görev dağılımı, yazılı belgelere dayanan yasa ve yönetmelikler, iş yerinde kişisel davranmama/gayri şahsilik ve teknik yeterlilik/işin ehil kişilerce yapılmasıdır. Kurum performans kriterleri ise bağımlı değişkenlerdir. Bunlar: hizmet kalitesi, hizmeti tasarlama ve geliştirme, kurumun finansal performansı, hizmetlerin etkin ve verimli sunulması ve çalışanın davranışsal performansıdır. Çalışmada önce literatür taraması yapılmış ve konunun bileşenleri açılanmaya çalışılmıştır. Uygulama kısmında ise Kocaeli ili içerisinde yer alan üç farklı ilçe belediyesinden 200 çalışan ile anket çalışması veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programları ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre iş yerinde kişisel davranmama ve teknik yeterlilik kurumun performans kriterlerini pozitif etkilerken, hiyerarşik yapı çalışanın davranışsal performansını negatif etkilemiştir. The dimensions of bureaucracy and bureaucratic management have an important position in businesses. Businesses are evaluated according to many different criteria. In our study, we will try to explain the relations between bureaucratic management dimensions and institution performance criteria. The dimensions of bureaucratic management, which are expressed as independent variables in the research, are a structure that includes hierarchical / command-command, distribution of defined work and duties, laws and regulations based on written documents, impersonelity and technical competence / work done by competent people. Institution performance criteria are dependent variables. These are: service quality, design and development of the service, financial performance of the institution, effective and efficient service delivery and behavioral performance of the employee. In the study, firstly a literature review was made and the components of the subject were tried to be opened. In the application part, survey data were collected with 200 employees from three different municipalities in Kocaeli. The data obtained were analyzed with SPSS packet programs. According to the results of the analysis, while impersonality behavior and technical competence affect the performance criteria of the institution positively, the hierarchical structure negatively affected the behavioral performance of the employee.
Collections