Çalışanları hileye yönlendiren nedenler ve sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hileye neden olan çeşitli faktörlerin ortaya çıkması ve işletmelerde hilenin artması üzerine, organizasyonlar, konuya çözüm bulmak amacıyla yeni bir arayış içerisine girmiştir. Çalışmamızın temel amacı, hile başta olmak üzere, işletmelerde meydana gelen zarar verici davranışlara sebep olan bireysel ve örgütsel faktörler ile hileye yönelme ve işe adanma arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çerçevede, toplanan veriler ışığında, bireysel ve örgütsel faktörler ile hileye yönelme arasında ne tür bir ilişki olduğu ele alınmış ve hileye yönelme ile işe adanma arasında bağlantı bulunduğu incelenmiştir. Ayrıca, hileye yönelmenin, bireysel ve örgütsel faktörler ile işe adanma arasındaki aracı rolü test edilmiştir.Çalışmanın amacı, hile konusunda kurumlara ve literatüre katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda, farklı şehirlerde, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kişilerden anket yoluyla veriler toplanmıştır. 183 anket çalışması yapılmıştır. Toplanan veriler analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde, bireysel ve örgütsel faktörler ile hileye yönelme arasında pozitif ve hileye yönelme ile işe adanma arasında pozitif bir ilişkinin olduğu ortaya konulmuştur. Son olarak, hileye yönelmenin, bireysel ve örgütsel faktörler ve işe adanma arasındaki aracı rolü ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Hile, Bireysel Faktörler, Örgütsel Faktörler, İşe Adanma After the occurrence of various factors that bring about fraud and increasing fraud in entities, institutions try to find a solution to the problem. The main objective of our study is to analyse the individual and organizational factors which lead to detrimental behaviours particularly fraud and to examine the relations between tendency to defraud and job engagement. In this frame, the relationship between individual and organizational factors and the tendency to defraud is discussed and the connection between tendency to defraud and job engagement has been examined in the light of collected data. In addition, the intermediary role of tendency to defraud between individual and organizational factors and job engagement has been tested.The main objective of the study is to make a contribution to organizations and literature concerning fraud. In this context, in several cities, data has been collected through surveys from people in various sectors. 183 survey studies were done. The collected data were analyzed. The results show that there are positive relationship between individual and organizational factors and tendency to defraud, and positive relationship between tendency to defraud and job engagement. Finally, the intermediary role of tendency to defraud between individual and organizational factors and job engagement is revealed.Key Words: Fraud, Organizational Factors, İndividual Factors, Job Engagement
Collections