Yerel yönetimlerde kurumsal duygusal hafızanın yenilikçilik ve kurum performansı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugüne değin yapılan çalışmaların birçoğu, kurumsal hafızanın duygusal yönünü göz ardı etmiştir. Bu bağlamda kurumsal duygusal hafıza yapısının nasıl işlevsel hale getirileceği, firma yenilikçiliği ve performansı üzerindeki etkilerinin nasıl değerlendirileceği konularında literatürde büyük bir boşluk bulunmaktadır. Kurumsal duygusal hafıza söz konusu ortak bilgi ve deneyimlerin korunmasına, ihtiyaç halinde hatırlanmasına, kullanılmasına ve paylaşılmasına imkân sağlamaktadır. Günümüzde hemen her alanda yaşanan küreselleşme toplum hayatını olduğu kadar örgütleri de hızlı bir değişimle karşı karşıya bırakmıştır. Bu değişim özel sektörle sınırlı kalmamış, kamu kurumlarını da etkilemiştir. Kapsamlı bir literatür taramasını kapsayan bu tez çalışmasının amacı; kurumsal duygusal hafıza boyutları, bilgi paylaşımı, hizmet yenilikçiliği ve kurum hizmet performansı arasında karşılıklı ilişkilerinden oluşan bir model sunarak işletme literatürüne katkı sağlamaktır. Bu amaçla İstanbul ili sınırları içerisinde bulunan otuz dokuz ilçe belediye başkanlığında görev yapmakta olan 361 orta ve üst düzey yöneticiye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ve araştırma hipotezlerinin test edilmesinde yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda örgütlerde duygusal deneyim seviyesi ve duygusal deneyim yayılımı ile bilgi paylaşımı arasında pozitif ve güçlü bir ilişkinin varlığı görülmüştür. Bilgi paylaşımı ve hizmet yenilikçiliği arasında da pozitif bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca hizmet yenilikçiliğinin hizmet performansını pozitif yönde etkilediği görülmektedir. The majority of studies available to-date have particularly excluded the emotional aspect of the organizational memory content. In this context, there have been scarce research efforts in the business management literature on how to operationalize the structure of organizational emotional memory, and how to evaluate impacts of organizational emotional memory on firm innovativeness and performance. Organizational emotional memory allows common knowledge and experiences to be preserved, recaptured, used, and shared as needed. The globalization encountered in almost every area today has affected organizations as well as community life and enforced organizations to a rapid change. This change was not limited to the private sector and has also affected public institutions. The objective of this study encompassing a broad review of the literature is to: contribute to the business management literature by revealing a model of interrelationships among dimensions of emotional memory at organizational level, knowledge sharing, service innovation, and corporate service performance. For this purpose, a questionary method was applied to mid-level and senior executives at 39 district municipalities of Istanbul province and data was collected from 361 persons. The structural equation modeling was used to analyze the data and test research hypotheses. In consequence of analyses, we conclude that there is a positive and strong relationship between emotional experience level and emotional experience dispersion, and knowledge sharing. There also exists a positive relationship between knowledge sharing and service innovation. Lastly, service innovation seems to have a positive effect on service performance.
Collections