Otel işletmelerinde insan kaynakları devir hızının insan kaynakları yönetimi hedefleri yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZETI OTEL İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI DEVİR HIZININ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ HEDEFLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ Belgin ÖZMEN İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mayıs 2001 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Meral AŞDCOĞLU Turizm sektörü, günümüzde, dünyada olduğu kadar, Türkiye'de de büyük bir önem taşıyan ve gün geçtikçe büyüyen bir sektör konumundadır. Turizm işletmeleri arasında ise ilk sırayı otel işletmeleri almaktadır. Ülkeler açısından büyük bir gelir ve istihdam kaynağı olan ve aynı zamanda her ülkenin kültürünü yansıtan otel işletmeleri, çok çeşitli sınıflandırmalara tabi tutulabilmekte ve değişik şekillerde inşa edilerek işletilmektedir; tatil otelleri, şehir otelleri, mevsimlik oteller, devamlı oteller, termal oteller, kıyı otelleri vb. gibi. İnsan kaynaklan, otel işletmelerinde büyük bir önem arz etmektedir. Çünkü, turizm sektörü, emek yoğun bir sektördür. Bir otel işletmesinde, bütün faaliyetler çalışanlarca yürütülmekte ve müşterilere sunulan tüm hizmetler insan kaynaklan tarafından yerine getirilmektedir. Bu nedenle, otel işletmelerinde insan kaynaklan, diğer sektörlere göre çok daha büyük bir önem taşımaktadır. Dolayısıyla, insan kaynaklan hedefleri de otel işletmelerinde büyük önem taşır. İnsan kaynaklan yöneticisi; hizmet kalitesinin yükseltilmesi, verimliliğin artınlması, çalışanlann ihtiyaçlannın karşılanması, mesleki gelişimlerinin sağlanması, sorunlanna çözüm bulunması, örgütün ihtiyacı olan nitelikte ve sayıda işgücü temini vb. hedeflerine ulaşabilmek için büyük çaba sarfeder. Ancak, otel işletmelerinde insan kaynaklannın taşıdığı öneme karşılık, sektöre has bazı nedenlerden dolayı insan kaynaklan devrinin diğer sektörlere göre çok dahaIll yüksek olduğu görülmektedir, insan kaynaklan devir hızı yüksekliği de, insan kaynaklan hedeflerine ulaşılmasını zorlaştırmaktadır. Bu nedenle, insan kaynaklan devir hızı yüksek olan otel işletmelerinin, devir hızını sıfira indirmeleri imkansız ve yararsız olmakla birlikte, insan kaynaklan hedeflerine ulaşabilmeleri için, düşük ve istikrarlı bir devir hızına ulaşmalan ve bu amaçla bir takım önlemler almalan gerekmektedir. Otel işletmelerinde insan kaynaklan devir hızının insan kaynaklan hedeflerine olan etkisini ortaya koymak için yapılan araştırma, dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, turizm işletmeleri ve otel işletmeleri tanımlanmakta ve sınıflandınlmakta; ikinci bölümde, insan kaynaklan devir hızı, ortaya çıkış nedenleri, işletmeler açısından ortaya çıkardığı olumsuzluklar, yararlan ve sonuçlan araştınlmaktadır. Üçüncü bölümde, insan kaynaklan yönetimi hedefleri, genel olarak ve otel işletmeleri açısından ayn ayn ele alınmakta ve otel işletmelerinde insan kaynaklan devir hızının insan kaynaklan yönetimi hedefleri yönünden değerlendirilmesi yapılmaktadır. Dördüncü ve son bölüm ise, Oruçoğlu Tanm ve Turizm San.Tic.A-Ş.'de uygulama ve incelemenin yapıldığı bölümdür. Bu bölümde; ilk olarak Oruçoğlu Tanm ve Turizm San.Tic.A.Ş.'nin genel tanıtımı ile insan kaynaklannın tanıtımı yapılmakta, daha sonra tesiste insan kaynaklan devri ile insan kaynaklan yönetimi hedefleri incelenmekte, son olarak da insan kaynaklan devrinin İnsan kaynaklan yönetimi hedefleri yönünden incelemesi ve değerlendirilmesi yapılmaktadır. IV ABSTRACT A STUDY OF ROTATION SPEED OF HUMAN RESOURCES AND THE AIMS OF HUMAN SOURCES ADMINISTRATION IN HOTEL MANAGEMENT Belgin ÖZMEN Department of Management Social Studies Institute of Afyon Kocetepe University May 2001 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Meral AŞIKO?LU The sector of tourism in Turkey, today, as well as all over the world, is of great importance and growing day by day. Among tourism businesses, hotels occupy the leading position. Hotels, a source of employment and income, which at the same time reflect the cultural values of each country, can be classified in several ways and are built in many different architectural styles; such as holiday hotels, city hotels, seasonal hotels, permanent hotels, thermal hotels, seaside hotels,....etc. Human sources are very important in hotel management, because it is a service- basis sector. In a hotel business all activities are carried out by the employees and customers are provided with all kinds of services by human sources. Therefore, human sources in hotel businesses are much more important than in other sectors. So the aims of human sources in hotel managements are also of great importance. In order to achieve the aims, such as, improving the quality of services, increasing productivity, meeting the needs of labouring staff, maintaining professional education, finding solutions to their problems, providing the organization with enough qualified working power, the administrator of human resources struggles vigorously. Yet, despite the importance of human resources in hotel management, it is observed that the rotation speed of human sources is much higher in this sector than theothers due to some interior causes. And this high speed rotation causes difficulties in achieving the aims of human resources. Therefore, in hotel businesses with high speed human sources rotation, although it's impossible and useless to decrease the rotation speed to zero (0) level, they will need to take some measures to reach to a reasonable and steady speed level in order to be able to arhieve their aims. The research which has been done to reveal the effect of human sources rotation speed on the aims of human sources in hotel management consists of four sections. In the first section, both tourism businesses and hotel businesses are defined and classified. In the second section, the rotation speed of human sources, reasons for its emergence, negative effects it causes for businesses, and its use and consequences are being searched. In the third section, the aims of human sources administration is dealt with differently, in general and from the hotel managing point of view, and the rotation speed of human sources in hotel managements is evaluated in accordance with the aims of human sources administration. The fourth and final section is the one in the Oruçoğlu Tanm ve Turizm San. Tic. A.Ş., in which the application and examination have been done. In this section, a general description of the Oruçoğlu Tanm ve Turizm San. Tic. A.Ş. and human sources has been made, first, and then the rotation of human sources and the administration aims of human sources have been dealt with, and finally, the rotation of human sources has been investigated and evaluated from the aims of human sources administration point of view.
Collections