EBA destekli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularında kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Köksal, Ela Ayşe | |
dc.contributor.author | Aydoğan, Şaban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:06:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:06:21Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277296 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada EBA destekli öğretimin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularındaki kavram yanılgılarını giderip gideremeyeceğini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma deneysel çalışma yöntemine göre ön test-son test deney ve kontrol gruplu modele göre desenlemiştir. Çalışma evreni 2014-2015 eğitim öğretim yılında Niğde ilinin merkeze bağlı 15 kasaba okulunda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileridir. Çalışma örneklemini ise Niğde ilinin Merkez ilçesine bağlı olan Yeşilgölcük Kasabası'ndaki tüm ilkokulların (toplam üç ilkokul) dördüncü sınıf öğrencileri (96 öğrenci) oluşturmaktadır. Araştırma 4 hafta boyunca toplam 12 saat sürmüştür. Deney grubuna EBA'da yer alan Morpha Kampüs ve Okulistik e-içeriklerindeki ders video ve animasyonlar, araştırmacı rehberliğinde aktarılmıştır. Kontrol grubunda ise mevcut öğretim programında benimsenen yapılandırmacı öğretim uygulanmaya devam edilmiştir. Her iki grubun öğrencilerine Kavram Yanılgısı Testi (KYT) ve Fen Bilgisi Tutum Ölçeği (FBTÖ) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen bu veriler, çapraz tablo, t testi ve ANCOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizlerde SPSS Statistic 22 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda EBA destekli yapılandırmacı öğretim kavram yanılgısını gidermede anlamlı bir fark oluşturamamışken, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan tutumlarında anlamlı bir fark oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler: Kavram Yanılgısı, EBA, Fen Bilgisine Yönelik Tutumlar, İlkokul Öğrencileri | |
dc.description.abstract | In this study, the question of if EBA aided instruction remediates the misconceptions of prmimary school fourth grade students about `heat-temperature` and `melting-dissolving` was aimed to be determined. The study was designed according to pre-test and post-test experimental group design. The population was primary school fourth grade students attending to 15 town schools in Niğde city during 2014-15 education and instruction year. The sample was 96 students, who were attending three primary schools at Yeşilgölcük district in Niğde. The research took a total of 12 hours during four weeks. The researcher made use of the videos and animations of Morpha Kampüs and Okulistik electronic contents in EBA to teach experimental group students. In the control group constructivist instruction being employed in the current program was implemented. KYT (Misconception Test) and FBTÖ (Attitudes toward Science Course) were administered to both experimental and control group students. The data were analyzed by crosstab, t test, and ANCOVA. SPSS Statistic 22 software was used in these analyses. As a result while EBA aided constructivist instruction did not make a difference in remediating the misconceptions, it made a significant difference on the attitudes of students toward science course.Key Words: Misconception, EBA, Attitudes toward Science Course, Primary School Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | EBA destekli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularında kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of instruction supported by EBA on fourth grade students' misconceptions about the subjects of ` heat - temperature` and `melting – dissolution` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education Information Network | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10049469 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446346 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |