Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Mehmet
dc.contributor.authorKavakli, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:19Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277293
dc.description.abstractBu araştırma; `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin akademik başarıya, kavram öğrenmeye, eleştirel düşünme becerilerine ve öğrencilerin fen öğretimi ile öğrenimine yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır.Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Niğde ili Çamardı ilçesindeki bir ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini yedinci sınıfta öğrenim gören 46 öğrenci oluşturmaktadır. `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesi deney grubu öğrencilerine çoklu yazma etkinlikleri ile işlenirken, kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut öğretim yöntemine uygun olarak işlenmiştir. Araştırma, deneysel bir çalışma olup, ön test ve son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır.Akademik başarı, kavram, fen bilgisi dersi tutum ölçeği ile eleştirel düşünme ölçeği hem ön ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve bağımsız grup t test istatistik tekniği kullanılmıştır.Sonuçta; `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin akademik başarıya ve kavram öğrenmeye olumlu etkisi varken fen öğretimi ile öğrenimine yönelik tutuma ve de eleştirel düşünme becerilerine bir etkisi olmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çoklu yazma etkinlikleri, İnsan ve Çevre İlişkileri ünitesi, Fen öğretimi.
dc.description.abstractThis study aims to present the effect of teaching the unit of `Human and Environmental Relationships` using the method of multiple writing activities on academic achievement, conceptual learning, critical thinking skills and students' attitude towards to science learning-teaching.The study was done in a secondary school in Çamardı province, in the city of Niğde in the 2015-2016 education year. The sample of the study is 46 seventh grade students. Experimental group have been taught with multiple writing methods while the control group have been taught with present teaching method when the unit is `Human and Environmental Relationships`. The study is an experimental type having a research design with pre-test and post-test control groups.Academic achievement, concept, science attitude scale and critical thinking scale were applied both pre and post test. In the analyzing of data process, arithmetic average and independent group t test were used.At the end; teaching the unit of `Human and Environmental Relationships` with multiple writing activities has a positive effect on academic achievement and conceptual learning but there is no affect on attitude towards to science learning-teaching and critical thinking skills.Key words: Multiple writing activities, Human and Environmental Relationships unit, Teaching science.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİnsan ve çevre ilişkileri ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation based on exercising multiple writing activities on the unit of `human and environmental relationships`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning writing
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmWriting activity
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHuman-environment relationship
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10100920
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446347
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess