Show simple item record

dc.contributor.advisorTemiz, Ebru
dc.contributor.authorKamali, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:15Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277288
dc.description.abstractBireylerde müzik dinleme tercihlerinin ya da davranışlarının oluşumu ile ilgili olarak, onların çocukluk yaşantılarına bakmak, bize yol gösterici olabilir. Bir bireyin müzik zevkinin oluşumdaki birinci aşama; bireyin ilk müziksel yaşantıları kazandığı ev ve aile çevresi olarak kabul edilebilir ve çocuğun doğduğu ortama uyum sağlayarak, müzik zevkinin oluştuğu ifade edilebilir. Aileden sonra çocuğun bulunduğu doğal ortam okuldur. İlköğretim ve ortaöğretim döneminde çocuklara verilen müzik eğitiminin yanı sıra çocukların birbirleriyle olan etkileşimleri de müzik tercihlerinin oluşmasında etkili olabilir. Bu araştırmada Van iline bağlı Özalp ilçesinde öğrenim gören 5., 6., 7. ve 8. Sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi hedeflenmiştir.Bu araştırmada betimsel yöntem izlenmiş olup, tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Van iline bağlı Özalp ilçe merkezindeki 20 Temmuz Ortaokulu, 3 Nisan Ortaokulu, Atatürk Ortaokulu, Yatılı İlköğretim Bölge Ortaokulu ve Özalp İmam Hatip Ortaokulu'nun 5., 6., 7. ve 8. sınıflarına toplam 239 öğrenciye gerekli izinler alınarak anket uygulanmıştır. Uygulamanın bitiminde elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 22.0 programı ile analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre sonuç olarak beğenilen müzik türünün bireyin yaşadığı sosyal çevredeki diğer bireylerle benzer özellikler sergilediği ve bireylerin, içerisinde bulundukları tabakanın genel müzik eğilimine yakın müziksel beğenilere sahip olduğu, bireylerin TV-radyo ve telefon gibi kitle iletişim araçlarının toplumdaki insanların müzik beğenisi ve tercihlerine büyük etkisi olduğu görüşünde birleştiği, duygu durumlarını yansıtan müzikleri ortam fark etmeksizin her fırsatta dinledikleri, sesini beğendiği sanatçıları ve popüler müzik dinlemeyi tercih ettiklerini ve bireylerin müzik dinlemek için ayırdığı süreyi eğlenmek ve iyi vakit geçirmek amacıyla kullandığı görülmüştür.
dc.description.abstractLooking at childhood experiences can be a guide to the formation of music preferences or behaviours in individuals. The first stage in the formation of an individual's music taste; can be considered home and family environment that is the first musical experiences of the individual and by adapting the birthplace it can be said that the child's taste of music is formed. The natural environment of the child after the family is the school. In addition to music education given to children during primary and secondary education, the interaction of children with each other can also influence the formation of music preferences.In this study, it was aimed to determine music preferences of the secondary school students at the 5th, 6th, 7th and 8th grade level and the factors that affect this preference in Özalp town of Van province.In this study descriptive method was followed and screening model was used.After the necessary permissions for 239 students, the research was carried out and the questionnaire was applied on the students of the 5th, 6th, 7th and 8th grades of 20 Temmuz Secondary School, 3 Nisan Secondary School, Atatürk Secondary School, Regional Boarding Primary School and Özalp İmam Hatip Secondary School in Özalp district center of Van Province in 2015-2016 academic year. The data obtained at the end of the application was analyzed with the IBM SPSS Statistics 22.0 program.According to the findings of the research, it is found out that the accustomed musical passion exhibits similar characteristics to other individuals in the social circles where the individual lives, and that the individual has a musical likeness close to the general music tendency, that the individuals have a common opinion that the mass media such as TV - radio and telephone are the major influences on the music taste and preferences of the society, that the music they listen to for every occasion reflect their emotional situations, that they prefer listening to the singers whose voice they like and popular music and it has been seen that the time spent by individuals to listen to music is used to enjoy and have a good time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determination of the music preferences and the factors affecting these preferences of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic preference
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmPopuler music
dc.identifier.yokid10150891
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461286
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess