Show simple item record

dc.contributor.advisorÇaycı, Barış
dc.contributor.authorTabaru, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:11Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277278
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) temelli etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma deneme modelindedir ve ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desende uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Karaman il merkezindeki bir ilkokulun dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 'Temel Beceriler Ölçeği', 'Akademik Başarı Testi' ve 'Problem Çözme Becerileri Ölçeği' kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinden elde edilen sonuçlara göre;1. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin uygulamaya başlamadan önce temel süreç becerisi, akademik başarı ve problem çözme beceri düzeylerinin denk olduğunu göstermektedir.2. Deney grubu öğrencilerinin son test akademik başarı testi puanları, kontrol grubu öğrencilerinin puanlarından anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır. Bu sonuç basit elektrik devreleri konusundaki akademik başarı üzerinde STEM temelli etkinlik yönteminin etkili olduğunu göstermektedir (U=109,000 p>.05).3. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan öğretim sonunda, STEM temelli etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin son test Temel Beceriler Ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark yoktur (U=203,500 p>.05). Bu sonuç, STEM temelli etkinliklerin temel süreç becerileri üzerinde etkisi olmadığını göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) based activities applied in elementary school 4th grade science lessons on students' scientific process skills, academic achievements and problem solving skills. The study is in experimental model and quasi-experimental design with pre/post-test control groups is applied. The study group of the research is the 4th grade students of a primary school in Karaman province. The `Basic Skills Test the `Academic Achievement Test` and the `Problem Solving Inventory` are used as data collection tool. According to the results obtained from analysis of research data;1. According to the results obtained from the research, the basic process skills, academic success and problem solving skills of the students in the test and the control groups were equal to each other before the execution.2. The academic success post-test scores of the test group students to whom the STEM based activities were applied have been significantly higher than the control group students to whom the Science Education Program of the Ministry of National Education. This outcome reveals that the STEM based activity method has been effective on the academic success regarding the simple electric circuits (U=109,000 p>.05).3. At the end of the instruction applied to the test and the control groups it is proven that there is no significant difference in terms of the basic skills test average final scores of the test group to whom the STEM based activities were applied (U=203,500 p>.05). This outcome proves that the STEM based activities have no effect on basic process skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi
dc.title.alternativeElementary school 4th grade the effects of stem-based activities applied in science lessons to primary education students in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-14
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmScientific skill
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10156294
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473577
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess